گردشگری و توریسم

صنوف غذایی مجتمع تجاری گناوه مجاز به بازگشایی شدند

رئیس اتاق اصناف گناوه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان مقرر شد که واحدهای صنفی خواربار و موادغذایی مجتمع تجاری این بندر ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خودرا از ۳۰ فروردین از سر گیرند.

سیدفخرالدین حسینی افزود: باتوجه به اینکه اجناس و اقلام مغازه‌های خواربارفروشی دارای تاریخ انقضا هستند و احتمال فاسدشدن آنان وجود دارد، تصمیم به بازگشایی این صنوف شد.

وی با تقدیر از همراهی بازاریان و کسبه این شهرستان گفت: در ارتباط با وضعیت سایر صنوف کم خطر مجتمع تجاری این بندر در نشستی که روز جاری باحضور معتمدان بازار، روسای اتحادیه‌های صنفی و مسئولان ستاد مقابله با کرونا شهرستان برگزار خواهدشد، تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا گناوه نیز از متصدیان صنوف خواربارفروش خواست باتوجه به شروع فعالیت طبق مصوبه این ستاد ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل دریافت کد رهگیری و نصب آن در مغازه، مسدود شدن در ورودی، رعایت فاصله یک و نیم متری با مشتری، در اختیار گذاشتن دستگاه خرید روی میز پیشخوان و خودداری از دریافت وجوه نقدی شدند.

ارایه و نمایش رسید بانکی به مشتری و انداختن آن در سطل زباله، ضدعفونی کردن میز پیشخوان به صورت مستمر، استفاده از پوشش پلاستیکی در مغازه و تهویه بمنظور  کنترل و قطع زنجیره بیماری کرونا از دیگر شرایط تعیین شده به مغازه داران عرضه کننده موادغذایی است.

بازار تجاری گناوه از بازارهای پرمشتری در جنوب کشور و یکی از نقاط گردشگرپذیر این شهرستان در استان بوشهر است.