گردشگری و توریسم

آمادگی حماس برای مذاکره غیر مستقیم با تل‌آویو برای تبادل زندانیان

به گزارش تارنمای شبکه خبری “فلسطین الیوم”، هنیه که در یک نطق تلویزیونی سخن می‌گفت،  شمار نظامیان صهیونیستی را که در اسارت گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی این جنبش هستند، فاش کرد.
وی افزود که چهار نظامی اسرائیلی در اسارت گردان‌های القسام قرار دارند.

هنیه تصریح کرد: برخی کشورها و طرف‌های میانجی با جنبش حماس تماس گرفته و ما نیز شرایط خود را برای آنان که می‌تواند راه‌گشای واقعی برای این مسأله باشد، ارائه کرده‌ایم.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در بخش دیگری از سخنانش به شیوع ویروس کرونا پرداخت و افزود: شیوع کرونا چالش‌هایی را به مردم غزه اضافه کرده است که سال‌هاست، تحت محاصره ظالمانه قرار دارند.
وی همچنین خواستار شکسته شدن محاصره‌ای شده است که بر مردم فلسطین در بخش غزه تحمیل شده است.

هنیه در خصوص اقدامات مقام‌های مسؤول در غزه برای مقابله با کروناه افزود: هدف از این اقدامات، جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای انسانی در غزه به خاطر تراکم جمعیتی بالای آن است.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین ادامه داد با مقام‌های مصری  برای بازگشت شهروندان فلسطینی که خارج از باریکه غزه گیر افتاده‌اند، یطور مستمر رایزنی و هماهنگی صورت می گیرد.

هنیه در خصوص روابط حماس با تشکیلات خودگردان فلسطین  هم گفت: همکاری از طرف تشکیلات برای مقابله با شیوع کرونا در کمک به نوار غزه، به صورتی نبود که انتظار داشتیم.

وی اظهار کرد: زمان آن رسیده که به اختلافات پایان دهیم و به فکر بهبود اوضاع داخلی فلسطین باشیم، چرا که نباید از کسی انتظار داشته باشیم و آمریکا هرگز چیزی برای ما به ارمغان نخواهد آورد.

هنیه در پایان با بیان این که هر گزینه‌ مورد توافق با تشکیلات خودگردان را می‌پذیرد، افزود: آماده برگزاری انتخابات، نشست شورای ملی، تشکیل دولت وحدت ملی یا برگزاری نشست چارچوب رهبری موقت سازمان آزادی‌بخش فلسطین هستیم.