گردشگری و توریسم

راکب موتورسیکلت بر اثر سیلاب در سربیشه جان باخت

فرماندار سربیشه روز جمعه گفت: راکب موتورسیکلت بر اثر وقوع سیلاب در بخش درح شهرستان سربیشه جان باخت.

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه شب گذشته در محور فرعی درح – چاه ولی عصر و در دشت‌ درح شهرستان سربیشه رخ داد.

وی بیان کرد: در این منطقه بارندگی مداوم نداشتیم اما در بالادست دشت درح و مناطق کوهپایه‌ای به صورت رگباری بارندگی روی داد و سیلاب پس از طی ۱۵ کیلومتر وارد دشت و فرد موتورسوار به صورت ناگهانی گرفتار سیلاب شد.

فرماندار سربیشه گفت: راکب موتورسیکلت در تاریکی شب به داخل آب نما سقوط کرد و به دلیل قدرت بالای سیل نتوانست خودش را نجات دهد که بلافاصله نیروهای امدادی در منطقه حاضر شدند و پس از تجسس حدود ۲ ساعته جسد وی را ۸۰۰ متر پایین‌تر پیدا کردند.

وی از بارش ۲۶۰ میلیمتری باران از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۸) تاکنون در شهرستان سربیشه خبر داد و افزود: امسال بارندگی‌های خوبی در سربیشه رخ داد که نسبت به بلندمدت حدود ۲ برابر افزایش داشته است.

سامانه بارشی جدید از دیشب (پنجشنبه) در خراسان جنوبی فعال شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه و اخطاریه سطح قرمز (اقدام) درباره تقویت فعالیت سامانه بارشی از فردا نسبت به وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این استان هشدار داد.

در این اخطاریه خواسته شده است که مردم از سفرهای غیرضروری، قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، چرای دام و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و احتمال خسارت به سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها وجود دارد.