گردشگری و توریسم

۱۵۸مهد کودک زنجان در فهرست مشاغل زیان‌دیده ناشی از کرونا قرار گرفت

محمد محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی به عنوان کسب و کارهای زیان دیده ناشی از تعطیلی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا محسوب می شوند که برای جبران بخشی از ضرر و زیان وارده به آنهااقداماتی در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا تسهیلات کم‌بهره بانکی مبتنی بر قرار گرفتن نام مهدها در  لیست کسب و کارهای متضرر شده با دستور رییس جمهوری متعاقبا در اختیار مهدها(با شرایط قید شده اداره کار) قرار خواهد گرفت.
این مسؤول ادامه داد: پویش همدلی نیز جهت بخشش اجاره‌بهای ایام تعطیل توسط مالکان مهدهای کودک از طریق حمایت مستقیم اداره کل بهزیستی و اعطای نشان “حامی کودک” و تقدیر رسمی از مالکان همراه توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است.

وی یادآوری کرد: در این راستا اقدام خیرانه و انسان دوستانه مالکان مهدهای کودکی که اجاره بهای خود را بخشیده اند قابل تقدیر است.
 
این مسؤول ادامه داد: به منظور اشتراک‌گذاری و بهره‌برداری از محتوای مجازی تولیدی توسط مربیان و والدین کودکان و ارائه به جامعه هدف مذکور مسابقه “فرزند قهرمان من”  در فضای مجازی راه اندازیشده  و در حال برگزاری است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بخشنامه مبتنی بر حمایت از منافع عالیه کودکان و تاکید بر رعایت قرارداد فی مابین والدین و مهدکودک به استان‌ها ابلاغ شده که در سال ۹۸ حدود یک میلیارد تومان در قالب طرح‌هایی همچون یک وعده غذای گرم، پرداخت شهریه کودکان در خانواده‌های اقشار آسیب‌پذیر، حمایت از روستامهدها و… جهت حمایت از مهدهای کودک اعطا شده است.

پیش از این نیز این مسؤول گفته بود، با توجه به تعطیلی مهدهای کودک استان بر اثر شیوع ویروس کرونا بیش از ۵۰۰ نفر از بانوان شاغل در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی که به عنوان موسس، مسئول فنی، مربی و یا کمک مربی اشتغال داشته و اغلب سرپرست خانوار هستند، بیکار شده‌اند.

وی  یادآوری کرده بود : استیجاری بودن قریب به ۹۰ درصد مکان مهدهای کودک و پرداخت دستمزد پرسنل شاغل در مهدهای کودک به همراه عیدی و پاداش پایان سال نیز با مشکل مواجه شده است که رعایت اصل انصاف و پشتیبانی از یکدیگر در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمده ضروری به نظر می رسد.