گردشگری و توریسم

بسیج جامعه پزشکی خوزستان تا ریشه کنی کرونا در کنار کادر درمان است

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار الماس تیموری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل قرارگاه جهادی شفا در اهواز اظهارداشت: ویروس کرونا در ماه‌های اخیر به تمام زیرساخت‌های موجود در جامعه آسیب زد اما از ۱۷ اسفندماه سال گذشته قرارگاه جهادی شفا با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و خدمات رسانی خود را در بخش‌های مختلف آغاز کرد.

وی افزود: کمیته‌های پزشکان، نقاهتگاه‌ها، بسیج رسانه، بسیج سازندگی، بسیج فرهنگی و بسیج اصناف در این قرارگاه تشکیل و وظایف جداگانه‌ای برای هر از این کمیته‌ها مشخص شد.

سرپرست بسیج جامعه پزشکی خوزستان ادامه داد: از ابتدای کار با برگزاری جلسات متعدد نیازهای دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان استان را بر اساس اولویت به بسیج اقشار ابلاغ کرده تا اقدامات لازم انجام گیرد و تاکنون نیز در زمینه‌های مختلف اقدامات خوب و موثری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: باتوجه به نیاز جامعه و شرایط دشوار پیش آمده برای مقابله با بیماری کرونا از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات بسیج جامعه پزشکی برای بخش‌های مختلف استفاده شده و راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس پزشکی در اولویت قرار گرفت.

سرهنگ پاسدار تیموری تصریح کرد: سپاه ولیعصر (عج) خوزستان تاکنون حدود ۷۰۵ تخت نقاهتگاهی را در ۱۸ شهرستان راه اندازی و فعال کرده و در صورت نیاز بر تعداد این تخت‌ها افزوده خواهد شد.

وی گفت: قدردانی از خانواده‌ها و پرسنل بیمارستانی که به صورت مستقیم درگیر مبارزه با کرونا هستند نیز از دیگر اقدامات مهم برای تقویت این روحیه های جهادی است.

سرپرست بسیج جامعه پزشکی خوزستان افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر فعال شدن پویش مومنانه، توزیع اقلام بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند از روزهای گذشته در دستور کار قرار گرفته و روز شنبه این بسته‌های حمایتی توزیع می‌شود.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.