گردشگری و توریسم

ایمنی جاده قدیم بجنورد

حامد معروف روز پنجشنبه اظهار داشت: به منظور جلوگیری از حوادث ترافیکی در این محور، اقدامات ایمنی و ایمن سازی برای ارتقای ایمنی تردد خودروها در حال انجام است.  

وی افزود: تکمیل علائم مسیرنما و جهت نما در این مسیر از اقدامات ایمنی است که در حال انجام است و حدود ۲۰۰ تابلو مسیرنما و جهت نما نصب شده است.

معروف اظهار داشت: خط کشی جدید در محور قدیم به طول ۲۸ کیلومتر انجام شده و حدود ۱۵۰ متر حفاظ جاده ای در حاشیه این مسیر نصب شده است.  

وی، ایجاد ۱۰۰ متر سرعتکاه در محدوده های عبوری از مناطق مسکونی و ایجاد خاکریز در دهانه پل ها را از سایر اقدامات ایمنی انجام شده در مسیر قدیم بجنورد – آشخانه عنوان کرد.

معروف اظهار داشت: اکنون حضور نیروهای پلیس راه در محور قدیم، تقویت شده و گشت های راهداری هم شبانه روز در محور حضور دارند تا ایمنی ترددها در جاده افزایش یابد.

رییس اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: بر اساس پیش بینی انجام شده، از ابتدای اردیبهشت ماه امسال، شرایط ترافیکی محور بجنورد – آشخانه به شرایط عادی بازخواهد گشت.

بر اساس این گزارش، جاده بجنورد – آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو، به دنبال بارندگی های شدید سحرگاه روز یکشنبه، به علت رانش زمین، دچار مشکل و ناایمن شد و تا زمان حل مشکل، تردد خودروها از این محور ممنوع شده و از طریق جاده قدیم بدرانلو انجام می شود.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد – جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.  

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.