گردشگری و توریسم

ایجاد کارگاه آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی در بیله‌سوار

فرنام حامد روز پنجشنبه اظهارداشت: امسال در بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برنامه‌های این اداره تهیه و تنظیم شده و تلاش می‌کنیم هدف‌گذاری‌ها به طور کامل محقق شود.

او با اشاره به نبود دفتر خدمات مسافرتی در شهرستان بیله‌سوار افزود: برای نخستین  بار امسال ۲ دفتر خدمات مسافرتی با اخذ مجوزهای لازم در شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

 مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیله‌سوار بیان‌کرد: از این دفاتر یک مورد تکمیل شده و آماده تجهیز و افتتاح است و دیگری در مرحله تکمیل بوده که تا چند ماه آینده شاهد اتمام عملیات اجرایی و راه‌اندازی آن خواهیم بود.

حامد از راه‌اندازی سه مورد سرویس بهداشتی و نمازخانه بین راهی خبر داد و گفت: ۲ مورد از این سرویس‌ها  از سال گذشته نیمه‌تمام بوده که به همراه یک مورد جدید با اعتبار یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه اعتبار احداث این سرویس های بهداشتی از سازمان جهانگردی و تامین شده ، تصریح‌کرد: در زمینه تامین انشعابات نیز مکاتبات لازم انجام شده و به زودی محقق خواهد شد.

حامد به برنامه‌ریزی برای احداث مجتمع گردشگری در روستای آقاکندی بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: برای خریداری زمین مورد نیاز مکاتبات و رایزنی لازم با منابع طبیعی انجام شده و در صورت تامین زمین عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

او با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی بالهارود در بیله‌سوار اظهارکرد: این مجتمع توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی در زمینه پروژه‌های عمرانی حوزه میراث فرهنگی هم گفت: در صورت تامین اعتبارات موردنیاز می‌توانیم شاهد تداوم عملیات اجرایی و افزایش پیشرفت فیزیکی این پروژهها باشیم.

حامد تکمیل مزار شهدای سوم شهریور را از برنامه‌های اولویت‌دار امسال دانست و گفت: در صورت تامین اعتبار در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.