گردشگری و توریسم

شیوع و ابتلا به کرونا در آسایشگاه کهریزک مهار شد

حمیده پورفهیم روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کنترل عفونت و مشکلات در این حوزه به محض مثبت شدن اولین تست در روز ۱۶ اسفند سال گذشته سریع انجام گرفت.

وی عنوان کرد: آمار مبتلایان به کرونا در ابتدا رو به افزایش بود اما پس از اجرای قرنطینه و آغاز آن از روز ۲۳ اسفند، این بیماری مهار شده و کاهش یافت.

معاون مدیر آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک خاطر نشان کرد: قرنطینه برای پرسنل در بخش ها انجام شد تا بتوان در مهار و کنترل شیوع ویروس کووید ۱۹ گام های موثری برداشت.

وی اضافه کرد: اجازه خروج از بخش ها به مددجویان داده نشده تا بتوان اقدامات پیشگیرانه را در این حوزه انجام داد و از شیوع و پیشروی این ویروس ممانعت کرد.

پورفهیم ادامه داد: در حال حاضر با گذشت بیش از یک ماه از شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در آسایشگاه خیریه کهریزک، دیگر آمار جدیدی از مبتلایان در این مرکز وجود ندارد.

وی افزود: حال عمومی اکثر مددجویانی که تست آنها مثبت بود، خوب است و افرادی که وضعیت وخیم تری داشتند به بیمارستان های بهارلو، امام خمینی و فیروز آبادی اعزام شدند.

معاون مدیر آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک با بیان اینکه میانگین سنی فوت شدگان بالغ بر ۸۳ سال بود، گفت: در حال حاضر اوضاع آسایشگاه تحت کنترل بوده و اقدامات پیشگیرانه و تدابیر بهداشتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اگر چه با پیروزی قطعی در زمینه نابودی ویروس کرونا فاصله داریم اما باید زنجیره انتقال این ویروس شکسته شود، گفت: کمبود امکانات و وسایل بهداشتی و لوازم در این حوزه به صورت روز شمار وجود دارد که این موضوع نیازمند حمایت خیران و نیکوکاران است.

پور فهیم گفت: شمار مبتلایان به بیماری کووید ١٩ از طریق سازمان های متبوع اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آسایشگاه خیریه کهریزک بنیادی غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی است که از ۴۵ سال پیش، فعالیت خود را درخدمت رسانی به همنوعان نیازمند آغاز کرده است.

این آسایشگاه با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال ۱۳۵۱ با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد. آسایشگاه کهریزک هم اکنون در ۴۲۰ هزار مترمربع مساحت و ظرفیت بستری هزار و ۷۵۰ نفر مددجو مشغول خدمت رسانی است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده به خبرگزاری ایرنا و به گفته محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک ۱۵۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که و از ابتدای شیوع این ویروس در کشور تعداد پنج نفر از مبتلایان به این ویروس جان باختند و مابقی تحت درمان قرار گرفتند.