گردشگری و توریسم

۳۵ هزار تبعه خارجی در دماوند غربالگری شدند

مهدی حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: مقابله با ویروس کرونا سن، جنس و ملیت نمی شناسد و از این رو غربالگری اتباع خارجی نیز همچون دیگر ساکنان دماوند توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و بسیجیان شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی ساکن دماوند به ۲ گروه مجاز دارای کد خانوار و غیر مجاز تقسیم می شوند، گفت: آن دسته از اتباع بیگانه که دارای کد خانوار بوده و در سامانه “سیب” مشخصات خود را ثبت کردند، طی‌ تماس های تلفنی توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و نیروهای بسیج شهرستان مورد غربالگری قرار گرفتند.

حیدری عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه مذکور تاکنون آخرین وضعیت سلامت ۳۵ هزار و ۵۲۸ نفر از اتباع خارجی ساکن در این شهرستان کنترل شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص وضعیت غربالگری اتباع خارجی غیر مجاز و فاقد کد خانوار خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هیچ گونه اطلاعاتی از هویت این افراد وجود نداشته و جمعیت آنها شناور است غربالگری این افراد به صورت میدانی در حال انجام است.

 حیدری اضافه کرد: تاکنون ۹۷ درصد از ساکنان دماوند مورد غربالگری قرار گرفته و سلامت این افراد کنترل شده است.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان و در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز ۲۷ فروردین به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور رسید که از این تعداد چهار هزار و ۷۷۷ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۹ هزار و ۹۹۳ نفر بهبود یافته اند.