گردشگری و توریسم

حدود ۱۱۶ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی وارد کلاس‌های شاد شدند

رییس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح شاد در مرحله نخست، با ورود دانش آموزان دوره ابتدایی به کلاس های مجازی آغاز شد اما اکنون پوشش آن همه مقاطع تحصیلی را دربرگرفته است.

فرامرز صدقی افزود: اکنون هزار و ۹۷ مدرسه شهری در قالب چهار هزار و ۲۳۹ کلاس درس، ۹۵ هزار و ۸۶ دانش آموز را در قالب طرح شاد، زیر پوشش آموزش های مجازی قرار داده است.  

وی افزود: در روستاها هم ۲۰ هزار و ۸۶۲ دانش آموز، طرح شاد را نصب کرده و در ۴۶۱ مدرسه و هزار و ۲۷۵ کلاس درس مجازی، حاضر می شوند.

صدقی اظهار داشت: بر این اساس ۸۰ هزار و ۳۷۳ دانش آموز در هزار و ۴۴۱ مدرسه و چهار هزار و ۳۸۹ کلاس درس، بازمانده از طرح شاد هستند که البته به مرور وارد این کلاس ها خواهند شد.

وی افزود: در روستاهای استان ۴۸ هزار و ۶۷۸ دانش آموز و در شهرها، ۳۱ هزار و ۶۹۵ دانش آموز هنوز طرح شاد را نصب نکرده اند.

صدقی گفت: یکی از نگرانی ها برای حضور دانش آموزان در فضای مجازی و استفاده از طرح شاد، دسترس نداشتن به گوشی هوشمند بود، در این زمینه، اخیرا با ارائه نسخه ویندوز، نصب این سامانه در لپ تاب و رایانه های خانگی نیز امکان پذیر شده است، از این رو بخشی از مشکلات رفع شده است.

رییس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: البته هنوز، برخی از دانش آموزان همچنان از دسترسی به گوشی و یا رایانه، محروم هستند.

۱۸۰ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم، تحصیل می کنند.