گردشگری و توریسم

همه دستگاه‌ها برای شناسایی اقشار آسیب پذیر از کرونا کمک کنند

عیسی قبادی روز چهارشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: ستاد حمایت از اقشار آسیب پذیر استان در برابر کرونا به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری برای اجرای رزمایش کمک مومنانه تشکیل شد و فعالیت خود را با همکاری دستگاه‌های مختلف آغاز کرد.

وی افزود: این ستاد با سه کمیته شناسایی افراد آسیب پذیر، جمع آوری کمک‌ها و تامین و توزیع منابع شروع به کار کرده و هم اکنون همکاری خوبی میان مجموعه سپاه، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین شکل گرفته است.

این مسوول با بیان اینکه یک شماره حساب واحد برای جمع آوری کمک‌ها در استان اعلام شده است، اضافه کرد: اگرچه ممکن است دستگاه‌های مختلف برای دریافت کمک‌های مردمی وارد عمل شوند ولی در ساماندهی و توزیع این منابع باید انسجام و وحدت رویه وجود داشته باشد.

وی افزود: هرگونه موازی کاری در این زمینه موجب می‌شود تا بخشی از جامعه هدف نادیده گرفته شود و یا بخشی دیگر چندین بار مورد حمایت و کمک قرار گیرند.

قبادی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، گفت: این اقدام دولت با توجه به احتمال بازگشت موج دوم ویروس کرونا در کشور صورت گرفت و باید تمامی دستگاه‌ها و نهادها همچنان آمادگی خود را برای مقابله با ویروس کرونا حفظ کنند.

معاون استاندار گفت: از تمامی اتحادیه‌ها، اصناف، سازمان صنعت و تعزیرات حکومتی خواهش می‌کنیم تمام ظرفیت و توان خود را برای نظارت بر واحدهای صنفی اختصاص دهند تا در دوره اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند با مشکل جدی درخصوص این ویروس و فعالیت مجدد آن مواجه نباشیم.