گردشگری و توریسم

پخش روزانه ۳۶ ساعت تلاوت ترتیل در ماه مبارک رمضان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، مجتبی ایزدی روز سه شنبه گفت: شبکه های رادیویی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در ساعات مختلف تلاوت ترتیل یک جزء از قرآن کریم را روزانه پخش خواهند کرد که رادیو ایران بعد از اذان صبح تلاوت ترتیل یک جزء را با صدای استاد عبدالعزیز عکاشه پخش می کند.
وی افزود: شبکه رادیویی تهران ساعت سه بامداد با صدای محمدحسین سعیدیان و رادیو فرهنگ ساعت ۱۵ با صدای استاد شهریار پرهیزکار تلاوت ترتیل یک جزء را تقدیم مخاطبان خواهد کرد. رادیو معارف در دو بازه زمانی پنج صبح، تلاوت ترتیل مراسم جزء خوانی حرم حضرت معصومه (س) و در ساعت ۱۵جزء خوانی حرم امام رضا (ع) را پخش می کند.
وی افزود: شبکه رادیویی قرآن نیز در سه بخش اقدام به پخش ترتیل یک جزء از قرآن کریم خواهد کرد که در ساعت های ۲۴ و ۱۲ و ۱۵ دقیقه با صدای قاریان مصری و ایرانی و در ساعت پنج صبح با صدای خلیفه طنیجی پخش خواهد شد.

تلاوت ترتیل یک جزء از رادیو سلامت ساعت ۲۳ با صدای حسین کرمی، رادیو نمایش ساعت ۱۲ با صدای شیخ محمد ایوب، رادیو اقتصاد ساعت ۲ بامداد با صدای محمد صدیق منشاوی و رادیو ورزش ساعت چهار بامداد با صدای استاد عبدالفتاح طاروطی به روی آنتن می رود.

مدیر رادیو  قرآن ادامه داد: رادیو جوان نیز تلاوت ترتیل نیم جزء را پس از اذان صبح و نیم جزء دیگر را ساعت ۲۲ با صدای محمد جبریل پخش می کند. جدول پخش تلاوت ترتیل یک حزب در رادیو صبا در ساعت های۱۰، ۱۷، ۱۳ و ۲۰ می باشد و در شبکه رادیویی گفتگو نیز در ساعت های ۴، ۱۴،۱۸ و ۱۹ و همچنین در رادیو پیام تلاوت ترتیل یک صفحه از قرآن کریم پس از برنامه اذانگاهی ظهر خواهد بود.
دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا اظهار داشت: تلاوت های ترتیل در رادیو ترتیل بر روی فرکانس ۵/۹۵ (رادیوی مناسبتی) پخش می شود و همزمان از ایرانصدا قابل دریافت می باشد.

این رادیو در گیرنده های دیجیتالی تلویزیون نیز قابل دریافت است و تصاویر صفحات قرآن همراه با ترجمه و پخش تلاوت ترتیل به نمایش در می آید. هر شنونده نیز می تواند با صدای قاری دلخواه خود یک دور قرآن را در ماه مبارک رمضان ختم کند.

ایزدی اضافه کرد: از ساعت شش صبح تا پنج صبح روز بعد در رادیو ترتیل یک جزء با صدای محمود خلیل الحصری، محمد ایوب، حسین کرمی، محمد جبریل، محمدحسین سبزعلی، محمدصدیق منشاوی، عبدالباسط محمد عبدالصمد، شهریار پرهیزکار، مصطفی اسماعیل، احمد نعینع، عباس امام جمعه، عبدالعزیز عکاشه، محمدحسین سعیدیان، خلیفه طنیجی، محمد احمد عامر، محمود علی البناء، عبدالفتاح طاروطی، شحات محمد انور، محمود حسین منصور، کریم منصوری و احمد رزیقی پخش خواهد شد.