گردشگری و توریسم

دادرسی پرونده‌ها در چهار حوزه قضایی زنجان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: دادرسی الکترونیکی، گام بلندی برای جلوگیری از مشکلات حضور فیزیکی افراد در دادگاه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی و بحران کرونا، فرصت بی‌نظیری برای قوه قضاییه فراهم ‌آورده تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود، اقدام به اجرای این بخش از قانون کند.

صادقی نیارکی افزود: این اقدام علاوه بر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و صیانت از بهداشت و سلامت جامعه و سلامتی کارکنان، آثار مثبت و قابل توجهی در گسترش استفاده از دادرسی الکترونیک و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان و نیروی انسانی را به همراه دارد.

رییس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: کاهش اطاله دادرسی، تسریع و تسهیل در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها نیز از دیگر محاسن دادرسی الکترونیکی است.

وی افزود: با ثبت تمام درخواست‌ها و شکایت‌ها در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی و گذر از شکل سنتی رسیدگی به پرونده‌ها، برکات و توفیقات بسیار خوبی برای اصحاب دعوا و دستگاه قضایی حاصل خواهد شد.

صادقی نیارکی گفت: دستگاه قضایی استان زنجان مصمم است تا پایان سال ۹۹ تمام فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این استان به‌صورت کامل، الکترونیکی انجام شود.

وی افزود: تحقق این امر نیازمند همراهی و همکاری تمام کارکنان قضایی و اداری است.