گردشگری و توریسم

ورود به پیک دوم کرونا مرگ و میر را افزایش خواهد داد

 سید عباس موسوی روز یکشنبه در حاشیه نشست فوق‌العاده ستاد مقابله با ویروس کرونا مازندران افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر نیز تعدادی از بیماران مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمان و بیمارستان های استان بستری هستند ، در صورت عدم رعایت با سرعت بیشتری به پیک دوم خواهیم رسید. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در صورت ورود به پیک دوم،  مراجعه بیماران افزایش یافته و معمولا مرگ و میر بیماران بالا خواهد رفت و در واقع این مسئله به نوعی آسیب جدی به سلامت مردم خواهد زد.

موسوی با اشاره به اینکه کادر درمانی مازندران پس از عبور از پیک نخست خسته و از نظر روحی آسیب پذیر هستند ،گفت: تداوم تعداد زیاد بیماران و مراجعت به بیمارستانها کیفیت خدمات بیمارستانی را نیز کاهش خواهد داد و آسیب جدی به کادر درمان وارد می کند.

وی تاکید کرد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را درست انجام ندهند و بخواهند فعالیت گذشته و عادی را در پیش بگیرند ، هیچ دلیل وجود ندارد بیماری هم روند گذشته را دنبال نکرده و اینکه ممکن است به صورت شدیدتری بروز کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به تردد و رفتارهای دو روز گذشته پس از پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی ابراز نگرانی کرد و گفت: عادی شدن ترددها و حضور مردم در اماکن عمومی اثرات خود را حتما نشان خواهد داد. 

موسوی از مردم خواست تا حداکثر تلاش خود را برای حضور بیشتر درمنازل خود داشته باشند و افزود: موضوع باید از سوی همه مردم جدی گرفته شود و نباید آن را شوخی گرفت  زیرا این ویروس و بیماری دارای مرگ و میر است و بر کسی پوشیده نیست که تاکنون چه میزان آسیب و خسارت به تمامی بخش های زیرساختی ، اقتصادی و اجتماعی وارد کرده است .

وی با اشاره به اینکه انتقال ویروس کرونا در عادی ترین شرایط انجام می شود ، افزود: نباید تصور شود که در شرایط خاص و ویژه این بیماری از شخصی به شخص دیگر منتقل می شود و این باور اشتباه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر اساس تاکید سازمان بهداشت جهانی اگر در مواجهه با این بیماری حداکثر رعایت نکات بهداشتی انجام نشود ، دوباره کشورها و مناطق مبتلا مجبور به اعمال چند باره محدودیت ها و تعطیلات خواهند بود و این مسئله نه تنها به اقتصاد مازندران بلکه به جان افراد بیشتری صدمه خواهد زد.

موسوی تاکید کرد: خواهش ما ان است که دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم ، نهادهای اجرایی و به خصوص اصناف رعایت شود و کسانی که می خواهند کسب و کار خود را راه بیاندازند حتما باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی که از هشتم فروردین به منظور اقدامات سخت گیرانه برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا اغاز شد از روز گذشته پایان یافته است.

با وجود اینکه آمارها کاهش محسوسی در مبتلایان جدید به ویروس کرونا با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نشان می دهند ، اما کاهش محدودیت ها از روز گذشته موجی از نگرانی ها را ایجاد کرده است.

در حال حاضر حدود ۶۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان مازندران بستری هستند.