گردشگری و توریسم

۳۶۴ خانواده دارای فرزند چند قلو از بهزیستی قزوین خدمات دریافت می‌کنند

علیرضا وارثی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: از این تعداد ۳۹ خانوار دارای فرزند سه قلو و ۳۲۵ خانواده دارای فرزند دو قلو هستند که ماهانه براساس دستور العمل جامع مالی سازمان بهزیستی یک میلیون ریال کمک هزینه معیشت خانواده به ازای هر فرزند دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این کمک هزینه معیشتی تا سن ۶ سالگی به کودکان پرداخت می شود،اظهار داشت: این کمک ها شامل تامین هزینه شیر خشک، حق پرستاری، پرداخت کمک موردی برحسب نیاز خانواده ها و ارائه سایر خدمات اجتماعی از قبیل مشاوره به خانواده های یاد شده است.

وارثی ادامه داد: اگر هر یک از قل ها نارس باشند و یا دوقلوهایی که از زوجین مبتلا به نازایی به دنیا آمده و نیازمندی آنان به تایید مددکار رسیده باشد کمک هزینه معیشتی دریافت خواهند کرد.

این مسوول تصریح کرد: خانواده های دارای فرزند چندقلو برای بهره مندی از این کمک ها می توانند با مراجعه به بهزیستی در هر استان و یا شهرستان کمک هایی را از این سازمان دریافت کنند.

وی افزود: بهزیستی هم پس از بررسی درخواست خانواده ها و تایید آن خدمات خود را به این خانواده ها به صورت پرداخت مبلغ کمک هزینه ماهیانه ارائه می کند.

بهزیستی استان قزوین بیش از ۱۵۰ نوع خدمات به جامعه هدف خود ارایه می دهد.