گردشگری و توریسم

مردم قزوین ۶ میلیون تومان برای مقابله با کرونا کمک کردند

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، منوچهر حبیبی روز شنبه در  جلسه هماهنگی برگزاری رزمایش کمک مومنانه،  گفت: مردم در شرایط کرونایی حماسه‌های بزرگی خلق کردند و با مشارکت در تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی نیازمندان به یاری پزشکان آمدند.

وی بیان کرد: بسیج مردمی برای تأمین ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات پزشکی از اقدامات ارزشمندی است که صحنه‌های زیبایی را خلق کرد و ما برای شکست این ویروس به تداوم این همراهی نیازمندیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: در نیمه شعبان که مقام معظم رهبری رزمایش کمک مومنانه را مطرح کردند همه احساس تکلیف کرده‌اند تا در یک حرکت منسجم به این فرمایش جامه عمل پوشانده و به یاری آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا بشتابند.

حبیبی گفت: کار بزرگی است که آسیب دیدگان از ویروس کرونا حمایت شوند بنابراین هم شناسایی جامعه هدف و هم توزیع کمک‌ها بسیار مهم است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان از ویروس کرونا پاک است اما باید مراقبت کنیم تا این وضعیت حفظ شود.

وی اظهار داشت: بسیج هم ظرفیت و هم تجربه خوبی دارد که می‌تواند در شناسایی جامعه هدف و نیز توزیع اقلام اهدایی مشارکت بیشتری کند و بهتر است دانشگاه علوم پزشکی به مأموریت خطیر درمان بسنده کند و وارد این حوزه نشود تا از کار اصلی باز نماند.

حبیبی اضافه کرد: نیروهای بسیج چون در روستا و شهرها حضور مؤثری دارند می‌توانند کمک‌های مردمی را به خوبی به سمت نیازمندان هدایت کنند و گام‌های بلندی برای رفع مشکلات آنها بردارند.

آمادگی استان قزوین برای رزمایش حمایت مومنانه

معاون عمرانی استاندار قزوین نیز در این جلسه تاکید کرد: همه در کنار هم در راستای اجرای طرح رزمایش مومنانه حماسه می آفرینیم.

علی فرخزاد افزود: با توجه به ظرفیت خیران در استان و ارائه خدمت به نیازمندان، برای اجرای طرح رزمایش حمایت مومنانه و حماسه آفرینی در این خصوص در سطح استان آمادگی لازم وجود دارد.  

فرخزاد در ادامه افزود: خیران و مردم فهیم استان همواره در کنار همدیگر بوده و هرجا نیاز بوده است در خط مقدم خدمت رسانی کرده اند.  

معاون استاندار گفت:  اکنون که معیشت بسیاری از مردم بالاخص اقشار ضعیف دستخوش شیوع بیماری کرونا قرار گرفته و دچار مشکل شده است، از تمامی هم استانی‌های شریف انتظار می‌رود، نسبت به یاری این عزیزان اهتمام ورزند.