گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

۲ باشگاه ورزشی متخلف در اهواز تعطیل شد

افشین حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در خوزستان گشت‌های مشترک بازرسی از باشگاهها و اماکن ورزشی استان در حال انجام است و چند تیم نظارتی وضعیت باشگاه‌ها را بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان فعالیت همه باشگاه های ورزشی تعطیل است گفت: در این مدت بیش از ۲۰۰ باشگاه ورزشی مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد بیش از ۱۰ باشگاه که مغایر با ابلاغیه عمل کردند تعطیل شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه پلمب باشگاه‌های متخلف ورزشی که مغایر با ابلاغیه وزارت ورزش عمل می‌کنند بدون چشم پوشی ادامه دارد افزود: همه روزه بازرسان و کارشناسان ما از اماکن زیرپوشش بازرسی کرده و  هرنوع فعالیت مجموعه‌ها و باشگاه‌های ورزشی را متوقف خواهند کرد.

وی ادامه داد: باشگاه‌های ورزشی در صورتی که خلاف دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان عمل کنند، ابتدا تعطیل و سپس پلمب می‌شوند و در صورت سرپیچی کردن مجدد، مجوز آنها باطل می شود هر چند بسیاری از باشگاه ها از ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان استقبال کرده و فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند.

حیدری گفت: اکنون بحث سلامتی جامعه در میان است و همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا از این بحران عبور کنیم لذا اگر باشگاهی مغایر با دستورالعمل رفتار کند به صورت جدی با آن برخورد می شود.

به گزارش ایرنا برابر با ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان، تمامی مسابقات و فعالیت‌های ورزشی در اماکن برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده است.