گردشگری و توریسم

آمادگی مراکز خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در ایرانشهر

محسن الله‌دادی  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کیفیت خوب محصولات کشاورزی و افزایش تولید این محصولات افزود: شرکت غله  وخدمات بازرگانی ایرانشهر نسبت به آماده سازی انبارها و تمهیدات لازم برای تسریع در خرید از کشاورزان اقدامات لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه، در سال جاری هر کیلوگرم گندم به مبلغ ٢۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود تا علاوه بر حمایت از کشاورزان، دست واسطه ها و افراد سودجو نیز در این زمینه قطع شود گفت: با هماهنگی‌های لازم بین مراکز خرید و بانک عامل، رضایت کشاورزان جلب می شود. 

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر ادامه داد: سازمان غله کار خرید گندم را برعهده دارد و هیچ گونه محدودیتی در خرید و یا پرداخت هزینه این محصول استراتژیک وجود ندارد.

الله‌دادی گفت: سیلوهای گندم ایرانشهر ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۴۵ هزار تن گندم را دارد که انتظار می رود گندمکاران منطقه محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید برای ذخیره سازی در سیلوها تحویل دهند.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان سیستان وبلوچستان پیش از این از آغاز خرید تضمینی گندم در این استان خبر داده بود.

غلامعلی گنجعلی به خبرنگار ایرنا گفته بود: فصل خرید تضمینی گندم با راه اندازی ۱۱ مرکز خرید در این استان  آغاز شده است.

وی افزود: از این تعداد ۶ مرکز خرید ملکی و ۵ مرکز خرید مباشرین است.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان و سطح زیر کشت این محصول در استان انتظار می رود ۶۰ تا ۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان از انجام تدابیر لازم ازجمله تهیه ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده برای عوامل خرید و ضدعفونی مراکز و کامیون های حمل گندم و همچنین ارتباط مستقیم با دانشکده علوم پزشکی چابهار برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.