گردشگری و توریسم

هشدار پلیس: محورهای کوهستانی استان سمنان مه‌آلود و لغزنده است

سرهنگ تقی کبیری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در محورهای مواصلاتی استان سمنان مانند سمنان- فیروزکوه، سمنان- دامغان، گرمسار- سمنان و معلمان- دامغان جاده به دلیل بارش باران لغزنده است، اما هیچ‌ یک از محورهای استان مسدود نیست.

وی بیان کرد:با توجه به لغزندگی جاده‌های استان سمنان، رانندگان وسایل نقلیه هنگام تردد در این محورها نکات ایمنی را رعایت کنند.

کبیری ابرازداشت: مه‌آلودگی در گردنه بشم محور سمنان به فیروزکوه شدید بوده و میزان بارش در این محور شدت دارد.

رییس پلیس راه استان سمنان تاکید کرد: مردم از سفرهای غیر ضروری به خصوص به مناطق کوهستانی این استان خودداری کنند.

کبیری با بیان اینکه شهروندان قبل از سفر از ایمن بودن راه‌ها مطلع شوند، تاکید کرد: مردم به توصیه‌های هواشناسی توجه بیشتری داشته باشند.

کل راه‌های حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۸۱۶ کیلومتر آزادراه و بزرگراه است.

بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر اصلی تهران- مشهد از استان سمنان عبورمی کند و این استان محور ارتباطی مهمی بین جاده‌های اصلی کشور در مسیر شرقی- غربی و شمالی- جنوبی محسوب می شود.

کارشناسان هواشناسی استان سمنان برای ۴۸ ساعت آینده براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای اعلام کردند که با نفوذ سامانه بارشی قوی به استان سمنان، بارش باران، رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف، مه آلودگی و احتمال کولاک و کاهش هفت تا ۱۲ درجه سانتیگرادی دما پیش‌بینی می‌شود.