گردشگری و توریسم

۴۰ هزار پاکستانی از بیم کرونا مجبور به بازگشت به کشورشان هستند

رسانه‌های پاکستانی روز جمعه گزارش دادند: با شروع بحران کرونا ذخایر ارزی این کشور رو به کاهش است و ارزآوری پاکستان نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. 

مقامات اقتصادی پاکستان می‌گویند: کرونا نه تنها فعالیت‌های اقتصادی در ارتباط با خارج را تحت تاثیر قرار داده بلکه ارز آوری اتباع پاکستانی که در کشورهای مختلف مشغول به کار هستند نیز با کاهش رو به رو شده است. 

وزیر امورخارجه پاکستان نیز امروز (جمعه) در پیامی با ابراز نگرانی از وضعیت نیروی کاری این کشور در کشورهای مختلف حوزه خلیج‌فارس گفت: تعطیلی پروازهای خارجی موجب شده تا هزاران پاکستانی در خارج گرفتار وضعیت ناشی از شیوع کرونا شوند. 

 «شاه محمود قریشی» افزود: تاکنون ۱۶۰۰ تبعه پاکستانی به کشور بازگردانده شده‌اند اما هنوز ۳۶ هزار الی ۴۰ هزار پاکستانی چشم‌انتظار بازگشت هستند. 

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داد که ۲۰ هزار کارگر پاکستانی که در امارات متحده عربی کار می‌کنند، به دنبال شیوع کرونا در تلاش هستند تا به کشورشان بازگردند. حدود یک میلیون پاکستانی در امارات کار و زندگی می‌کنند. 

گفته می‌شود با شیوع کرونا کشورهای حاشیه خلیج فارس ازجمله امارات بتدریج محدودیت‌هایی شامل مقررات منع رفت و آمد، تعلیق پروازهای مسافربری و تدابیری برای قرنطینه عمومی اتخاذ کرده‌اند. 

ممنوعیت پروازهای داخلی و خارجی در پاکستان تا ۲ اردیبهشت برقرار خواهد ماند با این حال سازمان هواپیمایی این کشور تصمیم دارد از فردا (شنبه) ۶ پرواز اختصاصی را به مقصد دانمارک، جمهوری آذربایجان، کوالالامپور، سنگاپور، فرانسه، ژاپن و تایلند اعزام خواهد کرد و همزمان با خروج دیپلمات‌های و اتباع کشورهای مذکور، شهروندان پاکستانی، دیپلمات‌ها و سایر اتباع این کشور نیز از این کشورها به پاکستان بازگردانده می‌شوند.