گردشگری و توریسم

۷۸ کیلومتر راه جدید در کردستان احداث شد

محمدصدیق ثابتی روز جمعه اظهار داشت: این میزان راه احداث شده شامل ۲۰ کیلومتر چهارخطه، ۱۸ کیلومتر راه اصلی و ۴۰ کیلومتر راه روستایی است.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز تلاش برای به ثمر رساندن و بهره‌برداری از طرح‌های آغاز شده در سنوات گذشته از مهمترین اولویت‌های هدف گذاری این اداره کل است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: در سال گذشته گام‌های بلندی در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای استان برداشته شد که می‌توان به ایجاد تحرک و شتاب بخشی مناسب برای ارتقای برخورداری از میزان سطح بزرگراه و راه روستایی اشاره کرد.

ثابتی یادآور شد: ادامه عملیات اجرایی قطعات کریدور شمال – جنوب در کردستان، چهار خطه گردنه صلوات آباد، طرح چهار خطه جاده بیجار – زنجان، جاده چهار خطه سقز – بانه و تکمیل باند دوم بیجار – دیواندره از جمله اقدامات این اداره کل در سال ۹۸ بود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود امسال نیز با همت مضاعف و حمایت‌های مدیران استانی و کشوری نسبت به اتمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها با جدیت بیشتری کار شود.

جاده جدید مریوان – سنندج امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: هم اکنون برای تکمیل زیرساخت‌های راه‌های اصلی استان طرح‌های مختلفی از جمله جاده جدید سنندج – مریوان (واریانت تیژتیژ – گاران)، بیجار – همدان، کامیاران – سروآباد – مریوان فعال است.

وی افزود: هدف گذاری این اداره کل در این خصوص سرعت بخشی در بهره‌برداری و پیشرفت مناسب فیزیکی طرح‌هایی از جمله جاده جدید سنندج – مریوان با توجه به نقش آن در مبادلات مرزی است که انتظار می‌رود با تخصیص به موقع منابع مالی امسال شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

ارتقای شاخص راه آسفالته روستایی از اولویت‌های این اداره کل است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه طزح‌های احداث راه روستایی در نقاط مختلف استان در سال گذشته فعال بود، اظهار داشت: بهبود وضعیت و ارتقای شاخص این راه‌ها از جمله اهداف مورد نظر است.

وی یادآور شد: امسال نیز هدف گذاری‌های انجام شده در این خصوص تلاش برای اتمام طرح‌های نیمه تمام و در حال احداث، برای بهره مندی روستاییان از راه مناسب و ایمن است.

۹۵ درصد مسکن مهر کردستان به بهره‌برداری رسیده است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به بهره‌برداری ۹۵ درصد واحدهای مسکن مهر استان گفت: در سال جدید تلاش می‌شود مانده واحدهای مسکن مهر به جز طرح‌های دارای مشکل حقوقی به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با افتتاح ۲ هزار و ۵۱۷ واحد مسکن مهر در سطح استان در سال ۹۸، از مجموع ۳۷ هزار ۹۳۲ واحد در تعهد استان، تاکنون ۳۶ هزار و ۲۶۲ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

ثابتی یادآور شد: در سال جدید انجام خدمات روبنایی شامل عملیات احداث چهار باب مدرسه، احداث و تکمیل واحدهای تجاری در سایت های نظام مهندسی سنندج، کوهدشت سقز، تجاری مسکونی های مشارکتی و آماده سازی و محوطه سازی در سایت مسکن مهر سطح استان هدف گذاری شده است.