گردشگری و توریسم

توافق اتحادیه اروپا با بسته ۲۴۰ میلیارد یورویی برای مقابله با کرونا

به گزارش بامداد جمعه رویترز، «ماریو سنتنتو» رییس یوروگروپ (نشست غیررسمی وزرای دارایی اتحادیه اروپا) با اعلام این خبر، گفت: در حالی که وارد رکود می‌شویم، این بسته اضطراری از اقتصاد و جامعه ما حفاظت خواهد کرد.
وی افزود: ما در مورد حفاظت از سه گروه «دولت‌ها، کارگران و کسب‌وکارها» به توافق رسیدیم.
سنتنتو همچنین اظهار کرد: بانک سرمایه‌گذاری اروپا ۲۰۰ میلیارد یورو وام خواهد داد که این وام از شرکت‌های اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد.
«نادیا کالوینو» وزیر دارایی اسپانیا نیز در توئیتی با اشاره به اینکه «توافق خوبی» حاصل شد، نوشت: ما روی سازوکارهای مالی مشترک برای کمک به بهبود اوضاع اقتصادی کار خواهیم کرد.
در همین حال، «ووپکه هوکسترا» وزیر دارایی هلند نیز در توئیتی نوشت: ما بسته جامعی روی میز گذاشتیم که به کشورها کمک می‌کند تا هزینه‌های پزشکی را تامین کرده و به شرکت‌ها و کارگران کمک کنند.
پس از آنکه کرونا ابتدا در چین مشاهد شد، اروپا و سپس آمریکا به کانون‌های اصلی این بیماری تبدیل شدند.
کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بالاترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از کرونا را دارند. سوئیس، آلمان و انگلیس نیز همانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند.
برخی مقام‌های اروپایی خواستار وحدت در مقابله با این ویروس شده و هشدار داده بودند که کرونا فلسفه وجودی اروپا را تهدید می‌کند.