گردشگری و توریسم

کرملین: روسیه خواهان اقدامات هماهنگ همه کشورها برای تثبیت بازار نفت است

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه، دمیتری پسکوف با بیان این مطلب افزود: هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست با سران شرکت‌های نفتی روسیه به صورت روشن مواضع کرملین در خصوص وضعیت بازار نفت در جهان را اعلام کرد.

رئیس جمهوری روسیه جمعه گذشته خواهان کاهش تولید نفت تا ۱۰ میلیون بشکه در روز از سوی غولهای نفتی جهان (آمریکا و عربستان) برای افزایش قیمت نفت شد.

ولادیمیر پوتین در نشست ویدئویی که در آن وزیر انرژی روسیه نیز شرکت داشت با تاکید بر لزوم کاهش سطح تولید نفت در عرصه جهانی گفت: همه این  اقدامات باید بطور مشترک صورت گیرد. 

وزیر انرژی روسیه نیز در این نشست اعلام کرد: همه کشورهای تولید کننده عمده نفت باید برای تثبیت بازار با هم متحد شده و به همکاری بپردازند و سهمی برابر در این زمینه داشته باشند.

گفتنی است، کشورهای عضو اوپک پلاس ساعاتی پیش در نشستی ویدئویی به توافقی بزرگی برای کاهش تولید نفت خام و کمک به بهبود بازار متلاطم آن دست یافتند اما مکزیک در برابر نهایی شدن آن مانع ایجاد کرد.

اعضای اوپک پلاس توافق کردند که از اول می تا پایان ژوئن (۱۲ اردیبهشت تا دهم تیر) تولید نفت خام را به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.  
این رقم از اول ماه ژوئیه (یازدهم تیر) به هشت میلیون بشکه کاهش یافته و تا پایان سال جاری ۲۰۲۰ این روال ادامه خواهد داشت.  
طبق این توافق، همچنین از اول ژانویه ۲۰۲۱ تا پایان آوریل ۲۰۲۲ این رقم تغییر خواهد کرد و به شش میلیون بشکه خواهد رسید.
به نوشته فایننشال تایمز، عربستان و روسیه توافق کردند که هر دو کشور مجموعا پنج میلیون بشکه در روز و سایر کشورهای اوپک پلاس نیز پنج میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.

بنابراین گزارش، اوپک پلاس همچنین از گروه ۲۰ خواست تا آنها نیز روزانه پنج میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.
برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که احتمالا جزئیات بیشتر این توافق پس از نشست روز جمعه وزرای گروه ۲۰ منتشر خواهد شد.