گردشگری و توریسم

اعلام آمادگی پاریس برای حمایت از ایرفرانس برای عبور از رکود کرونا 

برونو لومر در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون فرانسه گفت: دولت آماده است تا با پشتیبانی گسترده به شرکت هوایی فرانسوی و هلندی ایرفرانس و کی ال به آنان برای عبور از رکود کمک کند.  

وی افزود که سایر شرکت‌های بزرگ مانند مهندسی هواپیمایی هوانوردی ایرباس نیز به کمک نیاز دارند.  

وزیر مالی فرانسه در ادامه گفت: شرکت هوایی ایرفرانس میلیاردها یورو در ماه از دست می‌دهد و این شرکت نیازمند پشتیبانی گسترده دولت است.  

به گفته لومر، شرکت هوایی ایر فرانس این پشتیبانی را از دولت دریافت می‌کند و ما می‌خواهیم به هر قیمتی این قهرمان صنعتی فرانسه را حفظ کنیم.  

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشورهای اتحادیه اروپا و تاثیر عظیم آن بر صنعت گردشگری و هوانوردی، گروه هواپیمایی «لوفت هانزا» آلمان درچارچوب برنامه مقابله با پیامدهای منفی ویروس کرونا (کووید ۱۹) بر فعالیت‌هایش، مجبور شد شرکت وابسته به آن «وینگ ژرمن» را تعطیل کند و با کاهش ناوگان هوایی خود از شر هواپیماها خلاص شود.  

کاهش تقاضای پرواز همراه مقید بودن بیشتر کشورهای جهان به کاهش حمل و نقل و بستن مرزها در چارچوب تلاش‌ها برای نابود کردن ویروس کرونا، بحران بی‌سابقه‌ای را به شرکت‌های هواپیمایی در جهان از جمله لوفت هانزا تحمیل کرده است.

اکثر کشورهای جهان برای ریشه کن کردن این بیماری همه گیر حمل و نقل را محدود کردند و این مساله بحران بی‌سابقه‌ای برای ایرلاین‌های بزرگ مانند لوفت هانزا ایجاد کرد.  

اتحادیه حمل ونقل هوایی بین المللی اعلام کرده است که برای نجات شرکت‌های هواپیمایی در جهان به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار اعتبار نیاز است.  

لوفت هانزا هفته گذشته اعلام کرد که ۸۷ هزار نفر یعنی بیش از ۶۰ درصد نیروی کارش درچارجوب ساعات کمتر که مورد حمایت دولت آلمان است، فعالیت خواهند کرد.  

پرواز حدود ۷۰۰ هواپیمای شرکت لوفت هانزا بعداز شیوع ویروس کرونا متوقف شده و تنها ۵ درصد از توان آن فعال است.