گردشگری و توریسم

جاده‌های جوین و جغتای در خراسان رضوی برف‌روبی شد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جوین گفت: در پی بارش شدید برف، جاده کوهستانی جوین به سبزوار برف‌روبی شد.

علی اصغر سمیعی زاده عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بارش شدید برف، ۱۲ کیلومتر از جاده شهرستان جوین به سبزوار در مسیر گردنه بید با تلاش عوامل راهداری برف‌روبی شد.
وی ادامه داد: عوامل راهداری برای خدمات رسانی به رانندگان و مسافران در جاده‌ها مستقر هستند و هم اکنون تمامی  جاده‌های این شهرستان باز است.

نقاب، مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. 

برف‌روبی ۱۸ کیلومتر از جاده‌های جغتای انجام شد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای نیز گفت: در پی بارش برف امروز عملیات برف‌روبی ۱۸ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان انجام شد.

سید ابراهیم سیدآبادی افزود: برف‌روبی، شن و نمک‌پاشی جاده‌های جغتای به وسیله راهداران و چهار خودرو انجام شده و هم اکنون رفت و آمد در مسیرهای بین شهری و راه‌های روستایی این شهرستان به صورت عادی و روان در جریان است.
وی ادامه داد: بیشترین بارش برف در جاده جغتای – برغمد در مسیر شهرستان‌های سبزوارو جوین به میزان ۱۰ سانتیمتر گزارش شده که با پاشیده شدن ۲۰ تن شن عملیات برف‌روبی این جاده به پایان رسیده است.
شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای با برخورداری از ۴۰۰ کیلومتر راه شهری و روستایی در ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آغاز بارش برف و باران در این استان همراه با افت ۱۲ درجه‌ای دمای هوا از عصر دیروز هشدار داده بود.
براساس این گزارش بارندگی‌ها تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.