گردشگری و توریسم

استان اردبیل زیر صفر درجه

به گزارش ایرنا،  با توقف بارش برف در  استان از بامداد چهارشنبه هوای سرد بر منطقه حاکم شده و شهرستان های اردبیل ، سرعین ، نیر،نمین،  مشگین شهر،  کوثر ، خلخال و گرمی مغان دمای هوایی بین صفر تا ۵ درجه زیر صفر دارند.

شهرستان سرعین و نیر با ۵ درجه زیر صفر  سردترین مناطق استان اردبیل بوده اند و در این مدت منطقه گرمسیری مغان شامل شهرستان های بیله‌سوار ، پارس آباد و اصلاندوز مغان با ۳ درجه دمای بالای صفر  هوای نسبتا سردی را سپری می‌کنند.

هم اکنون برف و یخبندان بر اغلب مناطق استان اردبیل حاکم بوده و سرما به بسیاری از درختان به شکوفه نشسته باغات در مناطق سردسیری استان خسارت زده است .

مرکز پایش  راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل اعلام کرد: هم اکنون هوای ابری همراه با بارش پراکنده برف و باران در اکثر جاده های  استان حاکم می باشد.

بنا به اعلام این مرکز در جاده  اردبیل- آستارا،  اردبیل- سرعین،  نیر- سراب،  اردبیل-سرچم  و خلخال-اسالم بارش برف و در جاده های  شمالی استان بارش پراکنده باران گزارش شده است.
 

 اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است. در بعضی از سال‌ها با هجوم توده هوای سرد عرض های شمالی ریزش برف و هوای سرد در ۲ ماه نخست بهار بر منطقه حاکم می‌شود.