گردشگری و توریسم

دانشجویان طبق اطلاعیه در دانشگاه حضور یابند

رییس جمهوری ۱۷  فروردین ماه در ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که  در بخش آموزش به استثنای آموزش تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری از ۳۰ فروردین ماه حضوری خواهد بود و مدارس و مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین ماه همچنان تعطیل هستند.

صمد حاج جباری روز چهارشنبه در گفت و  گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا  درمورد فعالیت های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: کلاس های این دانشگاه از پیش از عید نوروز تا کنون به صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: با توجه به تصمیمات رییس جمهوری در ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به خصوص دکتری می توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند، این دانشگاه مرحله بندی های لازم را با توجه به بخشنامه انجام داده که در مرحله اول دانشجویان دکتری در دانشگاه حضور پیدا کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی افزود: در بخشنامه این دانشگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی که کار پژوهشی و عملی دارند در اولویت هستند زیرا آموزش غیرعملی به صورت مجازی در حال برگزاری  است.

حاج جباری خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حال بررسی تعداد دانشجویانی است که نیاز به برگزاری کلاس های کارگاهی و آزمایشگاهی دارند و پس از آن اطلاع رسانی لازم انجام می شود. شرایط حضور دانشجویان بویژه در خوابگاه ها نگران کننده است  و باید برنامه ریزی های لازم انجام شود.

حضور دانشجویان در دانشگاه و خوابگاه خطرات زیادی دارد

وی همچنین عنوان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا که همه باید از تجمع دوری کنند، صحیح نیست که دانشجویان را در خوابگاه ها اسکان دهیم زیرا مشکل ایجاد می شود. دانشگاه ها با صندوق رفاه دانشجویان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تصمیم گیری درست در ارتباط هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی همچنین اظهار داشت: حضور دانشجویان به خصوص در شهر تهران که دانشگاه های زیادی دارد نیاز به برنامه ریزی و تصمیم گیری دقیق دارد. دانشگاه ها به خصوص دانشگاه شهید بهشتی جلسه ای برگزار می کند و در اطلاعیه ای به دانشجویان موضوعات لازم را اعلام می کند.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته سه شنبه ۱۹ فروردین اعلام کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسید.