اماکن دیدنی ایران

مایل کردن صندلی در هواپیما؛ درست است یا غلط؟

خبرآنلاین؛ به تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که ماجرای دعوای دو نفر را در هواپیما درباره به مایل درآوردن صندلی، پروازی در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد.

همین موضوع باعث شد در فضای مجازی بحث‌های فراوانی درباره مایل کردن صندلی در هواپیما به وجود بیاید، برخی این کار را قانونی و برخی دیگر این کار را غیراخلاقی می‌دانستند. مسافران هواپیمایی‌ها هنگام خرید بلیت، با برخی حقوق خود در هواپیما آشنا می‌شوند، اما راحت بودن هنگام سفر در میان این حقوق نیست.

اما هنوز یک شرایط استثنا در میان این قوانین وجود دارد؛ رعایت و احترام به حقوق دیگران. به همین دلیل این سوال به وجود میآید که آیا محدود کردن فضای یک نفر کار اخلاقی است یا خبر.

لیلیت مارکوس، سردبیر سی‌ان ‌ان در این باره چنین نظری دارد: «مایل کردن صندلی روشی است برای اثبات این که فقط حقوق شما در سفر اهمیت دارد، مردم با انجام این کار هیچ مشکلی ندارند، ولی هیچ کسی دوست ندارد این کار با آن‌ها انجام شود.»

در همین رابطه چندی پیش هواپیمایی دلتا، قابلیت تغییر درجه صندلی در هواپیما را محدود کرد. مدیرعامل این هواپیمایی در این باره می‌گوید: «شاید بهتر باشد از مسافر صندلی عقبی خود بپرسید که با مایل کردن صندلی شما مشکلی دارد یا نه، من خودم هیچوقت چنین کاری نمی‌کنم.»