اخبار گردشگری

"کرونا" صنعت گردشگری را ۷ سال عقب کشید

بر اساس پیش بینی سازمان جهانی گردشگری، میزان نزول این صنعت بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا می تواند با کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی سفر در سال ۲۰۲۰ و بازگشت به آمارهای هفت سال پیش بیانجامد.

سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) در جدیدترین گزارش خود با اشاره به محدودیت های اجتناب ناپذیر سفر در سراسر جهان به سبب شیوع ویروس کرونا، پیش بینی کرد که میزان سفرهای بین المللی در سال ۲۰۲۰ با مقایسه با آمار سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد نزول خواهد داشت که در این صورت با زیان ۲۹۰تا ۴۴۰ میلیارد دلاری برای این صنعت همراه خواهد بود. 

سازمان جهانی گردشگری تاکید می کند این آمار و اقام بر اساس آخرین تحولات جهانی ارائه شده است و جامعه جهانی با بحران اجتماعی و اقتصادی بی سابق های مواجه شده است، از این رو این پیش بینی را باید با احتیاط و با در نظر گرفتن ماهیت بی نهایت بی ثبات بحران کنونی تفسیر کرد. 

بر اساس این پیش بینی، پنج تا هفت سال رشد صنعت گردشگری بر اثر بحران کرونا از دست خواهد رفت و دوباره به آمارهای بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بازخواهیم گشت. 

در سال ۲۰۰۹ میلادی و در سایه بحران اقتصادی جهانی، میزان سفر گردشگران خارجی تنها ۴ درصد نزول داشت و این در حالی است که در سال ۲۰۰۳ و با شیوع ویروس سارس گردشگری بین المللی با نزول تنها ۰.۴ درصدی رو به رو شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.