گردشگری و توریسم

اعضای باند حرفه‌ای سرقت در جیرفت دستگیر شدند

سرهنگ رضا محمدرضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سرقت‌های این باند توسط یک تیم چهار نفره انجام می‌شد، افزود: آنها به ۱۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و احشام اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و احشام در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲جیرفت، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی جیرفت افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل سرنخ های بدست آمده، تلاش‌های ماموران با این فرضیه که سرقت‌ها توسط سارقان حرفه‌ای و با برنامه قبلی صورت گرفته قوت گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۲ بر اساس اطلاعات سارقان سابقه‌دار و گشت‌زنی‌های نامحسوس در تمامی مناطقی که احتمال حضور متهمان متصور بود، مخفیگاه سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات منسجم، سردسته گروه و سه نفر دیگر از اعضای این باند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند، گفت: پس از برسی سوابق اعضای این باند مشخص شد هرکدام از این چهار متهم دارای چندین فقره سابقه سرقت منزل، احشام و قطعات خودو است.

سرهنگ محمدرضایی مقابله با سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: شهروندان نیز برای پیشگیری از سرقت و جرائم باید ضمن رعایت نکات ایمنی به هشدارها و توصیه‌های پلیس توجه کنند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.