گردشگری و توریسم

رکورد زنی خیرین مدرسه ساز در کشور ستودنی است

دکترمحمد رضا اسپرورین روز دوشبه درگفت و گو با ایرنا درکرج اظهارداشت: مشارکت خیرین مدرسه سازدر کشور به گونه ای است که مراحل ثبت این مجموعه خیری درگینس به عنوان بزرگترین تشکل مشارکتی مردمی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه خیرین نیک اندیش درقالب ساخت صد درصدی و مشارکتی با دولت در امرمقدس مدرسه سازی مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: تا کنون خیرین نیک اندیش موفق به ساخت بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس در کشور شده اند که این سطح مشارکت قابل تحسین و تکریم است.

اسپرورین بیان داشت: امام خمینی (ره) اولین خیرمدرسه ساز است که همه ما به رهبرنهضت انقلاب اسلامی درعصر معاصر می بالیم ، همچنین به رهبرمعظم انقلاب  در نشست های مختلف همواره توصیه به مشارکت های مردمی درامرمقدس مدرسه سازی می کنندلذا در سال جهش تولید باید به این مهم نگاه ویژه ای داشت.

وی تصریح کرد: برای ساخت کلاس های درس درمناطق کم برخوردارکشور نیاز به مشارکت خیرین با هرتوان مالی داریم و قابل توجه است که دراستان البرز یک کارگر تامین اجتماعی هر سال هزینه خرید یک نیمکت را دراین راه معنوی اهدا می کند.

وی که رییس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز نیز می باشد، اضافه کرد: انتظارمی رود دربیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در اواخر مهرماه ۹۹در کشور برگزار می شود شاهد حضورپرشورخیرین در راه مقدس مدرسه سازی باشیم.

اسپرورین با بیان اینکه نقشه راه سال ۹۹ این مجمع تدوین شده است، عنوان کرد: اگر خیرین ۳۰ درصد احداث یک مدرسه را مشارکت کنند مابقی هزینه آن از محل اعتبارات دولتی تامین می شود.

وی یکی از اهداف مهم این مجمع درسال ۹۹ را افزایش سطح مشارکت خیرین و تکمیل مدارس نیمه ‌تمام برشمرد و گفت: خیرین می کوشند در سالجاری یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس را تکمیل کنند.

عضوهیات مدیره و رییس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه سازکشورادامه داد: از سال ۷۸ که این مجموعه با همت مرحوم دکترمحمد رضا حافظی راه‌اندازی شد تا کنون ۳۰ هزار و ۱۰۰ نفر خیر جذب جامعه خیرین مدرسه ساز در داخل و خاج از کشور شده اند.

وی یادآورشد: دراین مجموعه خیرینی که حداقل یک مدرسه ساخته‌اند و همچنین  ۶۲۹ هزار خیری که از ۵۰ هزار تا حدود ۵۰ میلیون تومان کمک مالی کرده‌اند، عضویت دارند.

 اسپرورین تاکید کرد: درسال جهش تولید، خیرین مدرسه‌ ساز هم به سهم خود دربخش تامین فضا و توسعه زیرساخت های آموزشی که منجر به تولیدعلم در جامعه می شود ،توان خود را به کار می برند.