گردشگری و توریسم

فراهم کردن شرایط دورکاری برای زنان باردار آذربایجان‌غربی

جواد آقازاده روز یکشنبه در بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: تعدادی از مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنان بارداری هستند که زایمان زودرس دارند و نیاز است برای حفظ سلامت آنان از طرف ستاد استانی مقابله با کرونا مصوبه دورکاری ابلاغ و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تعداد زنان باردار شاغل در سطح استان زیاد نیستند، ادامه داد: زنان باردار شاغل در همه دستگاه‌های دولتی سطح استان شناسایی شده‌اند و آنان به عنوان قشرهای آسیب‌پذیر در برابر بیماری کرونا می‌تواند ۲ تا سه ماه آخر بارداری، امورات خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

وی اضافه کرد: فراهم کردن شرایط دورکاری برای کارکنان ادارات باید به نحوی باشد که به وظایف سازمانی این افراد لطمه وارد نشود و بتوانند با خیال آسوده و رعایت اصول بهداشتی به امور خود رسیدگی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی آذربایجان‌غربی همچنین اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مهدکودک‌ها و دبستان‌ها و لزوم مراقبت‌های بهداشتی بیشتر، دستگاه‌های اجرایی استان باید همکاری کنند تا تمهیدات لازم را برای استفاده زنان شاغل باردار یا دارای فرزند خردسال از مرخصی و دورکاری، بدون کسر از حقوق و حق مرخصی سالانه فراهم شود.

به گزارش ایرنا بیست‌وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی حدود دو و نیم ساعت به طول انجامید و فرمانداران استان نیز از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه حضور داشتند؛ در این جلسه بیش از ۱۰ نفر از اعضای ستاد و از جمله فرمانداران خوی و مهاباد اظهار نظر کردند و پیشنهاد و مصوبه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.