گردشگری و توریسم

پارلمان تونس اختیارات خود برای مقابله با کرونا را به دولت واگذار کرد

به گزارش شبکه خبری المیادین، ۱۷۸ نماینده از مجموع ۲۱۷ نماینده پارلمان روز شنبه به طرحی رای دادند که تمامی اختیارات پارلمان در خصوص مقابله با ویروس کرونا را برای مدت دوماه به دولت واگذار می کند.

این طرح به دولت تونس اجازه می‌دهد بدون مشورت با پارلمان احکامی را از جمله در خصوص قراردادهای مربوط به خریدهای عمومی و بسیج منابع مالی در داخل و خارج  صادر کند.

بر اساس این طرح دولت اجازه دارد تصمیماتی را در بخش ­های بهداشت، آموزش و  مالی بدون موافقت قبلی مجلس اتخاذ کند.

الیاس الفخفاخ نخست وزیر تونس، تفویض اختیارات به دولت را برای اتخاذ تصمیمات فوری در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن، سلاح و ابزاری ضروری دانست.

وی هشدار داد که اگر دولت منابع مالی کافی برای مقابله با این بحران کرونا و پیامدهای آن نیابد، شاید ناگزیر به بستن مالیات اضطراری بر شرکت‌ها شود.

نخست وزیر تونس از بخش خصوصی خواست به دولت در این زمینه بیشتر کمک کند.

تاکنون ۴۹۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا و یک مورد فوتی در تونس به ثبت رسیده است.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان تاکنون به یک میلیون و ۱۹۲هزار و ۱۱۶ تن رسیده است که در این بین، ۶۴ هزار و ۲۲۷ نفر جان خود را از دست داده اند.