گردشگری و توریسم

۷۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های جهش تولید چهارمحال و بختیاری نیاز است

اقبال عباسی شامگاه شنبه در نخستین ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: ۱۰۵ طرح اقتصادی مرتبط با جهش تولید از سوی دستگاه‌های اجرایی دولتی این استان برای اجرا در سال‌جاری جمع‌بندی و پیشنهاد شده است.

وی افزود: هزینه‌های اجرای این طرح‌ها از اعتبارات ملی، استانی، بخش خصوصی و تسهیلات بانکی تأمین می‌شود.

عباسی تصریح کرد: با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با محوریت جهش تولید زمینه اشتغال مستقیم ۳۴ هزار نفر و تثبیت شغل ۲۱ هزار فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری و فرمانداران موظفند اعتبارات ملی طرح‌های اقتصادی پیشنهادی خود در سال جهش تولید را پیگیری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اعتبارات استانی این طرح‌ها به مرور اختصاص می‌یابد و بانک‌های عامل مکلف به پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها می‌شوند.

وی گفت: دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای منطقه ویژه اقتصادی استان را پیگیری و اجرایی کند.

عباسی تاکید کرد: تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی در سال جهش تولید یکی از اولویت‌های مسوولان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در این راستا باید سرمایه‌گذاری‌ها به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش هدایت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تحریم‌های ظالمانه، اهمیت ایجاد اشتغال و ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مسوولان باید برای تحقق شعار سال‌جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام “جهش تولید” نامگذاری شده است، تلاش و به تولید داخلی توجه شود.

وی ،با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تمامی طرح‌های نیمه‌تمام این حوزه در استان با اولویت دنبال، پیگیری و اجرایی خواهد شد.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح انتقال آب بن به بروجن اظهار داشت: اجرای این طرح هم‌اینک به ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ملی سرنوشت‌ساز در چهارمحال و بختیاری از طریق وزارتخانه مرتبط پیگیری شود.

عباسی رونق و افزایش تولید را نیازمند تامین آب اعلام و تاکید کرد: آب پشت سدها باید برای مصرف‌های آشامیدنی، صنعتی و کشاورزی به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام “جهش تولید نامگذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد که در برخی از محصولات این واحدها،مانند چادر مشکی، آجرنسوز، مالت،موکت، خوراک آبزیان، محصولات خانگی و برخی محصولات دیگر در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.