گردشگری و توریسم

مکرون و ترامپ به دنبال برگزاری نشست پنج‌جانبه درباره کرونا

به گزارش جمعه شب رویترز، «جود دیری» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که مکرون و ترامپ در تماسی تلفنی در خصوص نشست سران کشورهای آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه برای شکست دادن این بیماری همه‌گیر و صلح و ثبات بین‌المللی گفت‌ وگو کردند.
آمریکا و فرانسه جزو کشورهایی هستند که آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در آنها بشدت افزایش یافته است.
بیش از یک میلیون و ۶۶ هزار نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آنها ۵۶ هزار و ۷۶۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که در آمریکا بیش از ۲۵۸ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان نیز ۶ هزار و ۶۰۵ نفر است.
وزارت فرانسه نیز جمعه شب اعلام کرد؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۸ نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین آمار جان‌باختگان از هنگام شیوع این ویروس در کشور به شمار می‌رود.
«ژروم سالومون» از مقام‌های بهداشتی فرانسه گفت که شمار جان‌باختگان کرونا در بیمارستان‌های این کشور به پنج هزار و ۹۱ نفر افزایش یافته است.
وی افزود: یک هزار و ۴۱۶ نفر نیز در آسایشگاه‌ها جان خود را از دست داده‌اند که بدین ترتیب، شمار کل جان‌باختگان در فرانسه به دستکم ۶ هزار و ۵۰۷ نفر رسیده است.