گردشگری و توریسم

پنهانکاری دولت ترامپ در شیوع ویروس کرونا افشا شد 

وب سایت خبری آمریکایی دیلی بیست با استناد به سند غیرطبقه‌بندی شده گزارش داد که ارتش شمالی آمریکا در تاریخ سوم فوریه (۱۴ بهمن سال ۹۸) طی پیامی به کاخ سفید در مورد میزان کشنده بودن ویروس کرونا هشدار داده بود و در بیانیه خود اعلام کرده بود که در بدترین شرایط این ویروس می‌تواند جان ۸۰ هزار تا ۱۵۰ هزار شهروند امریکایی را بگیرد.  

ارتش شمالی آمریکا در بیانیه خود تحت عنوان سناریو قو سیاه میزان کشنده بودن ویروس کرونا را دو ماه قبل از ورود و تایید آن به آمریکا پیش بینی کرده بود.  

در این گزارش آمده بود که براساس سهولت انتقال این ویروس همراه با ویژگی‌های بدون علامت آن در میان برخی از مبتلایان، انتظار میرود تا ۸۰ میلیون آمریکایی به این ویروس مبتلا شوند و ۱۵ تا ۲۵ میلیون نفر نیاز به مراقبت داشته باشند و ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر نیازمند بستری شدن هستند.  

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که ترامپ رییس جمهوری آمریکا یک ماه قبل در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز هشدارهای سازمان بهداشت جهانی در مورد میزان کشنده بودن ویروس کرونا را نادرست خوانده بود.  

به دنبال نادیده گرفتن هشدارهای امنیتی و بهداشتی توسط ترامپ، نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان از حزب دموکرات، ترامپ را مسئول ابعاد این بحران اعلام کرده است.  

او گفته است که رییس جمهوری آمریکا نسبت به اجرای برنامه مقابله با بیماری کرونا از خود تعلل نشان داده است.  

پلوسی در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا، تعلل دونالد ترامپ در مقابله با کرونا را “مرگبار” خواند.  

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت، به سرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده است. سازمان بهداشت جهانی این بیماری را اکنون «همه گیر» اعلام کرده است.

ویروس کرونا در آمریکا نیز رو به گسترش است و مقامات بهداشتی این کشور به ضعف سیستم آن اعتراف کردند. تا به این لحظه در این کشور ۲۳۸ هزار و ۸۳۶ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که پنج هزار و ۷۶۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.