گردشگری و توریسم

پاسخ ترامپ به پلوسی: زمان طرح مسایل سیاسی نیست

دونالد ترامپ عصر پنج شنبه که به همراه مایک پنس معاون اول، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری و جرد کوشنر داماد و مشاور وی به نشست خبری مربوط به شیوع ویروس جدید کرونا در آمریکا آمده بود، این مطلب را مطرح کرد.

در روزهای گذشته موضوع تاخیر پاسخ دولت ترامپ به گزارش‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان کووید-19 محل بحث شخصیت‌های سیاسی شده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این زمینه خواستار انجام تحقیق شده است تا قصور دولت در اقدام به موقع در مقابله با کرونا مشخص شود.

ترامپ که به تازگی از بند محکمه بازخواست و استیضاح خود رهایی یافته است اگرچه در مجلس نمایندگان برای دو اتهام، استیضاح شده بود، بارها گفت که ویروس کرونا تهدید جدی نیست.

وی با افزایش بیماران این ویروس و همچنین کاهش بازارهای سهام، تلاش کرد تا با مقایسه با آمار مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در آمریکا، بگوید همه چیز تحت کنترل است.

اما شیوع این بیماری هر روز بیشتر از روز پیش شد تا جایی که اکنون و تا این ساعت 238 هزار و 820 نفر در آمریکا به این کووید-19 دچار شده‌اند و تعداد پنج هزار و 758 نفر هم جان باخته‌اند. همچنین هشت هزار و 889 نفر هم بهبودی یافته‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا که همواره به خاطر رفتارهای پرخطر کرونایی به ویژه رعایت نکردن فاصله فیزیکی مورد انتقاد قرار دارد و در روزهای گذشته هم از طرف خبرنگاران مورد پرسش قرار گرفته بود که آیا حاضر است بار دیگر آزمایش کرونا دهد یا خیر، امروز با نشان دادن نتیجه آزمایش خود، گفت بار دیگر آزمایش داده است و نتیجه آن، منفی است.

خبر در حال تکمیل است