گردشگری و توریسم

کنفرانس تغییرات اقلیمی انگلیس به تعویق افتاد

بر اساس اعلام تارنمای وزارت تجارت، انرژی و راهبرد صنعتی انگلیس، این تصمیم از سوی اعضای چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در امور تغییرات اقلیمی، دولت انگلیس و ایتالیا اتخاذ شده و تاریخ جدید برگزاری کنفرانس برای سال ۲۰۲۱ اعلام خواهد شد.

الوک شارما وزیر تجارت، انرژی و راهبرد صنعتی انگلیس در این زمینه گفت: دنیا امروز با چالش بی سابقه‌ای مواجه است و تمام کشورها به درستی روی نجات جان انسان‌ها و مقابله با کوید-۱۹ متمرکز هستند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا تاریخ برگزاری کنفرانس را تغییر دهیم. 

همچنین پاتریشیا اسپینوزا دبیر پیمان تغییرات اقلیمی سازمان ملل گفت: کوید-۱۹ فوری‌ترین تهدید جامعه انسانی است اما نباید فراموش کنیم که تغییرات اقلیمی بزرگ‌ترین تهدیدی به شمار می رود که بشریت در دراز مدت با آن مواجه است.

وی از تمام کشورها خواست تا همچنان به حمایت از توافق اقلیمی پاریس ادامه دهند.

در کنفرانس امسال قرار بود بیش از ۳۰ هزار شرکت کننده از سیاستمداران، کارشناسان و فعالان محیط زیست حاضر و درباره راهکارهای مقابله با تحولات زیست محیطی گفت وگو کنند.

پویش های زیست محیطی تصمیم دولت انگلیس را ناگزیر از تحولات بین‌المللی خوانده و اما تاکید کرده‌اند که بحران اقلیمی جهان متوقف نشده است. 

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان که تاکنون جان بیش از ۴۵ هزار نفر را گرفته باعث لغو بسیاری از مراسم و برنامه‌های عمومی شده است.

در انگلیس «نمایشگاه کتاب لندن» که به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای ادبی جهان شناخته می‌شود به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس «کرونا» لغو شد. همچنین پنج جشنواره مهم فرهنگی بین‌المللی ادینبرو (اسکاتلند) که قرار بود با حضور میلیون‌ها شرکت‌کننده و هنرمند، مرداد ماه امسال برگزار شود به دلیل نگرانی از کرونا به تعویق افتاد.

بر اساس آخرین آمار منتشره تاکنون ۹۲۷ هزار و ۹۸۶ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و ۴۶ هزار و ۴۹۲ نفر جان خود را از دست داده اند.