گردشگری و توریسم

سوریه خواستار لغو بی­ قید و شرط تحریم های آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، بشار الجعفری در نامه های جداگانه­ به دبیر کل سازمان ملل و رییس شورای امنیت، اظهارات جفری را  ادامه سیاست­های استکباری آمریکا و مغایر با هرگونه نقش انسانی و جهانی برای مقابله با ویروس کرونا برشمرد.

نماینده سوریه همچنین گفت که دولت آمریکا از سال ۱۹۷۹ تاکنون اقدامات اقتصادی سخت­گیرانه و یک­جانبه ­ای را به سوریه تحمیل کرده و این اقدامات غیر قانونی علیه ملت سوریه از ۹ سال پیش شدت یافته است.

وی به تشدید تحریم­های اقتصادی علیه مردم سوریه و مجازات­های بی­ سابقه علیه بخش­های بانکی، انرژی، سرمایه ­گذاری، واردات، صادرات، مخابرات، حمل و نقل هوایی و دریایی و زمینی اشاره کرد و هدف از آن را محروم کردن مردم سوریه از حقوق اساسی خود برشمرد.

الجعفری همچنین خواستار خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از تمامی سرزمین‌های سوریه به ویژه میدان­های نفت و گاز و فراهم شدن زمینه برای اعمال حاکمیت سوریه بر این مناطق و بازسازی و حفظ سایتهای نفتی و گازی شد.

وی آمریکا و شرکایش را مسئول تخریب الرقه، دیرالزور، عین عرب و دیگر مناطق سوریه دانست و خواستار بسته شدن همه اردوگاه­های غیرقانونی ایجاد شده توسط آمریکا و شبه نظامیان جدایی‌ طلب وابسته به آن کشور در خاک سوریه و خروج همه تروریستهای خارجی به همراه خانواده‌های شان از سوریه و بازگشت آن‌ها به کشورهای­شان به ویژه تروریست‌های «داعش» شد.

نماینده دائم سوریه همچنین با اشاره به تلاش کشورش برای مقابله با کرونا نیز گفت: دولت جمهوری عربی سوریه تاکید می‌کند که تمام منابع انسانی، پزشکی و غذایی خود را جهت مقابله با ویروس کرونا بسیج کرده‌ است تا در دسترس همه مردم سوریه قرار باشند.