گردشگری و توریسم

مانیتور ثبت علایم حیاتی در مراکز غربالگری کرونا در آبادان نصب شد

نجمه سیدآقامیری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه مانیتور ثبت علائم حیاتی که به آن “مانیتورینگ فیزیولوژیک” نیز گفته می‌شود، اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بیمار را جمع آوری کرده و در شرایط نامطلوب بیمار، هشدار لازم را به تیم پزشکی و پرستاری اطلاع می‌دهد.
وی افزود: این دستگاه، پارامترهای مهمی از وضعیت بیمار مانند ضربان قلب، ضربان نبض، درصد اشباع اکسیژن در خون، وضعیت تنفس، فشار خون، دما و میزان دی اکسید کربن در دم و بازدم را برای سهولت خدمات تخصصی بالینی، به کادر درمانی ارایه می‌کند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان ضمن اعلام اینکه در ایام تعطیل و تمامی ایام چهار مرکز ۱۶ ساعته با حضور یک پزشک و یک پرستار، بیماران مشکوک به کرونا را پذیرش می کنند گفت: این مراکز از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۴ برای مراجعه و معاینه بیماران با علائم تنفسی فعال بوده و مانیتورهای مذکور در مرکز امام رضا(ع) واقع در ایستگاه هفت، سلیج شرقی و مرکز ولی عصر (عج) در کوت شنوف نصب گردیده اند.
سیدآقامیری از شهروندان خواست برای ارزیابی وضعیت خود در مورد بیماری کرونا به سایت salamat.gov.ir مراجعه، و ضمن پاسخ به سوالات حتما تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ را پاسخگو بوده و با اجتناب از حضور در اجتماعات و پرهیز ازخروج غیر ضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری کرونا یاری نمایند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.