گردشگری و توریسم

جلوه‌ ایثارگری‌های دفاع مقدس در مبارزه با کرونا

در کنار چهره های باصلابت مدافعان سلامت که بیشتر زنان و بانوان ایثارگر وطنم هستند ‌و با همت مسوولانه، از بیماران کرونایی مراقبت می کنند، بانوان بسیجی نیز به صورت شبانه روزی تامین ماسک ها و لباس های بیمارستانی را بر عهده گرفته اند و همچون هشت سال جنگ تحمیلی با تلاش در پشت جبهه ابزار مقابله با کرونا را برای پرستاران ‌که این بار در خط مقدم قرار دارند، تامین می کنند.

 کارگاه های خیاطی در کمترین زمان ممکن توسط بسیجیان و جهادگران ایجاد شده و داوطلبان خواهر بسیجی با جان و دل به فکر مدافعان سلامت و مردم هستند و با تامین ماسک و لباس بیمارستانی ضروری ترین ابزار مقابله با کرونا را تولید می کنند.

 مسوول موکب خواهران شهدای آذربایجان شرقی و قرارگاه فرهنگی زینبیون در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: ۷۰ بانوی بسیجی  با ۲۰ عوامل اجرایی دیگر ماسک و لباس بیمارستانی مدافعان سلامت و مردم را در این کارگاه تهیه می‌کنند.

 نسرین پیرسمساری افزود: کارگاه تخصصی تهیه ماسک و لباس بیمارستانی در کمترین زمان ممکن ایجاد شده است و روزانه بانوان بسیجی به طور متوسط ۹ ساعت فعالیت می کنند.

 وی با بیان اینکه با خدمت در این کارگاه همواره خاطرات هشت سال دفاع مقدس و به خصوص عملیات بیت المقدس که در پشت جبهه ‌آن فعالیت داشتم یادآوری می شود، افزود: عشق و علاقه بانوان بسیجی مرا به یاد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می اندازد و همین خاطرات مرا ‌بیشتر سر ذوق می آورد.

 وی ادامه داد:‌ البته بانوان بسیجی و موکب شهدای آذربایجان شرقی همواره در بحران‌ های استان های مختلف مثل سیل و زلزله مشارکت کرده اند و حتی در عاشورا، تاسوعا و اربعین در کربلا نیز جهادی وار تلاش می کنند.

وی افزود:‌ اکنون نیز که در جبهه مقابله با کرونا وارد صحنه شده اند و بر این اساس تلاش خود را معطوف به تهیه و دوخت ماسک و لباس بیمارستانی کردیم تا مدافعان و مجاهدان مبارزه با کرونا کمبودی نداشته باشند و در میدان مبارزه تنها نباشند.

 پیرسمساری ادامه داد: موکب شهدای آذربایجان شرقی ۶ کمیته فرهنگی، پشتیبانی، بهداشت، اجرایی، اموال و غیره دارد که بدون هیچ توقعی در راه خدا فعالیت می کنند.

 وی اظهار کرد: بسیجیان و فعالان موکب، آموزش های لازم در ‌زمینه تولید ماسک و لباس ‌های بیمارستانی را گذرانده اند.

 مسوول قرارگاه فرهنگی زینبیون ادامه داد: بر اساس نیازهایی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سپاه، ‌سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی اعلام می‌شود ماسک و لباس بیمارستانی دوخته و آماده سازی می شود و پس از بسته بندی در اختیار این نهاد ها قرار می گیرد.  

 مسوول فنی کارگاه دوخت و آماده سازی ماسک موکب خواهران شهدای آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار ایرنا گفت:  از ۲۷ اسفند تا کنون حتی برخی مواقع تا ساعت ۱۲ نیمه شب مشغول تولید ماسک و لباس بیمارستانی هستیم.

 ابراهیم دلسوز اظهار کرد: ‌آماده سازی پارچه، برش، جداسازی، دوخت، استریل کردن و بسته بندی از جمله کارهایی است که در این کارگاه برای آماده سازی ماسک  و لباس های بیمارستانی انجام می شود.

‌ وی افزود: ماسک ها و لباس های تولیدی دارای استاندارد و کیفیت لازم ‌هستند و دارای جنس نمدی و لایه های مورد نیاز تنفسی می باشند.

 وی گفت: بسیجیان چنان عاشقانه و ‌ ایثارگرانه تلاش می‌کنند که دیگر احساس خستگی سراغمان نمی آید حتی برخی از آنان چرخ خیاطی خود را به کارگاه آورده اند.

 دلسوز افزود: این گروه در تمام بحران ها احساس وظیفه کرده و وارد گود می شوند.

‌ وی اظهار کرد: پدرم نیز در این راه تلاش می‌کرد که من ‌هم همچنان راه او را ادامه خواهم داد.

فرمانده سپاه غدیر شهر تبریز نیز گفت: تولیدات اقلام بهداشتی توسط بسیج تبریز انجام می شود و بر این اساس تعداد ۳۶ کارگاه در اماکن سپاه و ۲۰۰ خانه کارگاهی با تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک بهداشتی و بیمارستانی و همچنین لباس، ملحفه بیمارستانی و روتختی در این بخش فعالیت دارند.
سرهنگ عبدالله شادی اظهار کرد: ۱۰۰ دستگاه چرخ خیاطی، دستگاه برش پارچه و دستگاه خط تازن از ملزومات این کارگاه‌ها برای تولیدات بهداشتی و بیمارستانی تهیه شده است.
وی گفت: توسط بسیجیان تبریز بیش از ۴۵ هزار بسته بهداشتی و معیشتی در ‌اختیار مردم و به خصوص اقشار کم برخوردار قرار گرفته و اکنون نیز بسته بندی اقلام دیگری برای تحویل آماده شده است.