گردشگری و توریسم

چین خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه شد

به گزارش ایرنا تلویزیون چین روز سه شنبه گزارش کرد  «جانگ جون»  نماینده دایم چین در سازمان ملل که ریاست شورای امنیت را برای ماه مارس /۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۰ فروردین ۱۳۹۹/ برعهده داشت، در یک کنفرانس ویدیویی بر لغو فوری و کامل تحریم‌های سوریه تاکید کرد. 

وی افزود:  چین نگران تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهای دیگر بخصوص سوریه است که هنوز از رنج ناشی از جنگ رهایی نیافته است و غیرنظامیان و مردم بی‌گناه بیشترین آسیب‌ها را از ناحیه تحریم‌ها متحمل می‌شوند. 

جانگ گفت: ما در کنار روسیه نامه‌ای نیز در این باره برای دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده‌ایم و از تلاش‌های او برای لغو تحریم‌ها حمایت کرده‌ایم امیدواریم که «شورای اقدام مشترک بشر دوستانه» با توجه به مسایل حقوق بشری به این موضوع اهتمام داشته باشد. 

وی با اشاره به آتش بس میان ترکیه و روسیه در سوریه گفت که این باعث بهبود شرایط امنیتی در سوریه شده است. 

فرستاده چین خاطر نشان کرد که پکن از هر تلاش دیپلماتیکی در راستای بهبود شرایط در سوریه حمایت می‌کند و از کشورها می‌خواهد به برقراری آتش بس کمک نمایند. 

وی بار دیگر از رهیافت سیاسی برای برون رفتن از مناقشات سوریه دفاع کرد و گفت: این مردم سوریه هستند که بدون مداخله خارجی باید درباره سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند. 

او از تاثیرات بالقوه کرونا بر سوریه بشدت ابراز نگرانی کرد و گفت:  دولت سوریه اقدامات موثری برای پیشگیری انجام داده و سازمان بهداشت جهانی نیز مشارکت فعالی دارد و چین هم محموله‌های کمکی شامل کیت‌های آزمایشگاهی را به این کشور فرستاده است. 

فرستاده چین تاکید کرد باید تمامیت ارضی و حق حاکمیت سوریه مورد احترام قرار گیرد و کمک‌های بشردوستانه با کمک جامعه بین المللی در اختیار سوریه قرار گیرد.