گردشگری و توریسم

دروس تئوری دانشگاه امام خمینی به صورت مجازی آغاز می‌شود

سید ابوالحسن نایینی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: آغاز فعالیت آموزشی حضوری دانشگاه منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مدیریت بیماری‌ کرونا است.

وی اضافه کرد: با توجه گسترش این بیماری و لزوم حفظ سلامت دانشجویان، آموزش مجازی برخط در قالب سامانه‌ آموزشی مجازی به آدرس http://lms.ikiu.ac ادامه می‌یابد و تمام دانشجویان و استادان موظف به آموزش مجازی طبق برنامه‌ ارائه شده هستند.

این مسوول ادامه داد: کلاس‌ها در ساعت تعیین شده در سامانه‌ گلستان و مطابق تقویم آموزشی برگزار خواهد شد و حضور و غیاب توسط سامانه‌ مذکور و به صورت خودکار انجام می‌شود.

 نائینی افزود: دروس عملی و آزمایشگاهی دانشگاه نیز پس از عبور از این وضعیت و عادی شدن شرایط با افزودن حداقل ۶ هفته و تشکیل کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی به طور فشرده ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: ارائه مجازی دروس و تشکیل کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی باید به گونه‌ای باشد که تمام دروس طبق سرفصل به اتمام رسیده و استانداردهای آموزشی و کیفیت آموزش لحاظ گردد و استادان نیز در این راستا کوشا باشند.

این مسوول تأکید کرد: دانشجویان تا اطلاع ثانوی از مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری کرده و از طریق سامانه‌ مذکور به صورت مجازی و منظم در کلاس‌ها شرکت نمایند.

وی گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که برای ادامه‌ پایان‌نامه نیاز به کار آزمایشگاهی دارند، می‌توانند با هماهنگی استاد راهنما و گروه آموزشی و مسئول آزمایشگاه، فقط برای انجام آزمایش‌ها در آزمایشگاه حضور یابند و مسئولان آزمایشگاه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از تجمع دانشجویان در آزمایشگاه جلوگیری شود.

نایینی گفت: دانشجویان برای دفاع از پایان‌نامه‌ها می‌توانند با هماهنگی استاد راهنما و گروه آموزشی نسبت به زمان دفاع اقدام نمایند.

دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) حدود ۱۰ هزار دانشجو دارد.

تاکنون ۹۳۳ نفر در قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده،۶۱۲ نفر بهبود یافته و متاسفانه ۱۳۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.