گردشگری و توریسم

اشتغالزایی ۶۸ هزار نفر در بخش کشاورزی کرمانشاه هدف‌گذاری شده است

نوربخش حاتمی روز دوشنبه در نشست شورای مدیران جهاد کشاورزی استان با حضور «محمد رشیدی» منتخب مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان با توجه به وضعیت موجود، تولیدات کشاورزی کرمانشاه از چهار میلیون و ۱۸۲ هزار تن فعلی به ۶ میلیون تن افزایش می‌یابد.

او در ادامه کشاورزی را دروازه توسعه کرمانشاه دانست و گفت: این استان دارای پتانسیل‌های بسیاری برای پیشرفت است و این موضوع با چهره ارایه شده از کرمانشاه در اذهان برخی منتقدان بسیار فاصله دارد.

وی سپس با اشاره به نقش بخش کشاورزی در توسعه کرمانشاه افزود: برای نیل به سمت پیشرفت توجه کافی به بخش کشاورزی ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه با اشاره به درآمد سرانه کشاورزان استان گفت: در برنامه مذکور توجه ویژه‌ای به افزایش درآمد سرانه کشاورزان و بهره‌برداران استان شده است.

حاتمی یکی از ویژگی‌های بارز برنامه سه ساله توسعه کشاورزی کرمانشاه را جامع بودن و پهنه محور بودن معرفی کرد و افزود: توجه به فرهنگ مدیریت جهادی برگ زرین دیگری از این برنامه است.

وی سپس با ارایه جزییات افزایش تولیدات زراعی، باغی و دامی در برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: تنها در سال اول اجرای برنامه شاهد رشد مطلوبی در حوزه های پیش گفته بودیم و موفق شدیم ۱۱ هزار شغل در سال اول اجرای برنامه در سامانه رصد استان ثبت کنیم.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی  است که بیش از ۳۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز سال گذشته ۱۶.۳ درصد بوده و براساس آمار غیررسمی ۱۵۰ هزار بیکار در استان وجود دارد.