گردشگری و توریسم

۲ هزار و ۷۵۰ کشاورز در استان مرکزی خدمات صندوق بیمه اجتماعی دریافت کردند

«محمدصادق زهدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۵۸ هزار نفر از جمعیت روستایی استان مرکزی زیر چتر حمایتی خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار دارند.

وی ادامه داد: ۴۶۴ نفر از جمعیت زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی در سال گذشته بازنشسته شده و شمار بازنشستگان، مستمری بگیران و بازماندگان این صندوق به ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۶۵۹ نفر بازنشسته، چهار هزار نفر بازماندگان متوفیان و ۳۵۷ نفر کار افتاده زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان این استان قرار دارند.

زهدی، از پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به افراد زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی در سال گذشته خبرداد و گفت: این منابع مالی به سه هزار نفر در استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز امسال در ۲ مرحله به ۶ هزار نفر از افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی پرداخت می‌شود.

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی یادآورشد: ۲۵ میلیارد ریال از معوقات مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان پرداخت شده است و این رونذ برای سایر مشمولان ادامه دارد.

وی افزود: کشاورزان، روستاییان، عشایر و جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند با ۶۹ سال سن و ۱۱ سال سابقه بیمه یا ۶۰ سال سن و ۱۵ سال سابقه و جوانان با پرداخت ۳۰ سال حق بیمه از خدمات بازنشستگی این بیمه بهره‌مند شوند.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود است.
بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.
اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی از سال ۸۴ تا کنون در کشور و در استان مرکزی آغاز شده است.