گردشگری و توریسم

علی‌نژاد: تلاش وزارت ورزش، نهایی شدن واگذاری سرخابی‌ها است

«مهدی علی‌نژاد» درباره واگذاری سرخابی‌های پایتخت به بخش خصوصی، اظهار داشت: جلسات متعددی داشتیم و معتقدم برای واگذاری استقلال و پرسپولیس ابتدا باید زیر ساخت‌ها فراهم می‌شد. یک نکته مهم مشخص شدن بدهی و سرمایه است. برند سرخابی‌ها قیمت گذاری می شد و حسابرسی آنها در مجمع به تصویب می رسید که این کارها اسفند ماه انجام شد. اولویت وزارت ورزش این است در سال ۹۹ فرآیند کار به اتمام برسد و با کمک وزارت اقتصاد دارایی و بخش خصوصی سازی سرخابی ها خصوصی شوند.

وی افزود: اولویت ما واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در سال جدید است. اگر ارکان با ما همکاری کنند، می‌توانیم این دو باشگاه را واگذار کنیم.

علی‌نژاد سپس در پاسخ به سوالی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال، گفت: وزارت ورزش به این موضوع ورود نکرد، چراکه انتخاب سرمربی از اختیارات فدراسیون‌ها است. درباره اساسنامه هم باید بگویم قرار بود انتخابات ۲۵ اسفند برگزار شود اما فیفا به عنوان نهاد بین المللی از اساسنامه ایراد گرفت و برگزاری انتخابات را منوط به اصلاح اساسنامه کرد که مطابق با قوانین فیفا باشد.

معاون وزارت ورزش ادامه داد: فیفا تغییراتی در قوانین داشته است و فدراسیون فوتبال ایران باید این کار را انجام دهد و وزارت هم نمی‌تواند دخالتی داشته باشد.

وی در باره تغییرات مکرر مدیریتی در استقلال و پرسپولیس گفت: بخش عمده مجمع استقلال و پرسپولیس را وزارت ورزش تشکیل می دهد، طبیعی است هیات مدیره را وزارت ورزش منصوب می‌کند و آنها مدیرعامل را مشخص می‌کنند. ما هم دنبال ثبات مدیریتی هستیم اما گاهی اوقات اختلافاتی بین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره پیش می آید که در نهایت جابه‌جایی اتفاق می‌افتد. تلاش می‌کنیم این اختلافات کمتر شود، اما اجتناب ناپذیر است.

علی‌نژاد در ادامه به افتخارات ورزشی ایران در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: ما ۵۲ سهمیه کسب کرده‌ایم. قهرمانی‌های متعددی در رشته‌های مختلف داشتیم، در کشتی ۳۰۰ مدال کسب کردیم. اولین مدال نقره جهانی شمشیربازی را گرفتیم. بعد از انقلاب در دو رشته بسکتبال و والیبال سهمیه المپیک کسب و جام خوشه چین را برگزار کردیم. در سال ۹۹ مسابقات کسب سهمیه المپیک را خواهیم داشت. پیش‌بینی من این است که رکوردمان از کسب ۶۳ سهمیه المپبک ریودوژانیرو بیشتر شود.