گردشگری و توریسم

فرماندار مه ولات: ماندن در خانه سلامتی شهروندان را تضمین می‌کند

مسعود رنجبر عصر شنبه در جلسه هم‌اندیشی مسوولان و خیران با هدف برنامه‌ریزی در مواقع بحران افزود: برای عبور از این شرایط و رفع مشکل کرونا با توجه به اینکه تمام مسافرت‌ها، تجمع‌های دوستانه و مجالس ترحیم و عروسی در این شهرستان تعطیل شده است می‌طلبد مردم بیشترین همکاری را با مسوولان داشته باشند و بهترین راهکار نیز در خانه ماندن است.

وی با قدردانی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی که در این ایام بدون تعطیلی به مردم این شهرستان خدمت ارایه می‌دهند برای رفع مشکل کرونا، تمام خیران و دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند و برای ریشه‌کنی این معضل، تمام ظرفیت‌ها و امکانات نیز بسیج شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات نیز در سخنانی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۲ بیمار مشکوک از مناطق مختلف این  شهرستان شناسایی شدند.

مجتبی خلوصی با اشاره به اینکه نتیجه آزمایش سه بیمار مه‌ولاتی به ویروس کرونا مثبت بوده است، افزود: اکنون این افراد در مرکز ذوالفقاری تربت‌حیدریه بستری هستند.

وی ادامه داد: حضور نیافتن در محافل عمومی و خود قرنطینه‌کردن، تردد و تجمع نکردن غیر ضروری در بوستان‌ها و اماکن عمومی و از همه مهمتر ماندن در خانه، از جمله راهکارهای مهم و موثر در مقابله با کرونا است.

سعیدرضا قنبری‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این واحد دانشگاهی را ۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶ بیمار فوت کرده اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارائه می‌دهد.

شهرستان مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارایه می‌دهند.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد واقع است.