گردشگری و توریسم

روزانه ۱۵۰۰ خودرو حین ورود به منطقه آزاد ماکو ضدعفونی می‌شود

حسن عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اولین روز شیوع بیماری کرونا در منطقه، گندزدایی خودروها در ابتدای ورود به منطقه آزاد ماکو صورت گرفته که برای راه‌اندازی آن، ۱۰۰ میلیون ریال از طرف سپاه شوط هزینه شده‌است.
وی ادامه داد: این سیستم می‌تواند روزانه ۲ هزار خودرو سبک و سنگین را به صورت شبانه‌روزی گندزدایی و ضدعفونی کند.
وی با تکذیب شایعه تعطیلی پمپ بنزین‌ها در این شهرستان تاکید کرد: مراکز عرضه مواد غذایی، بهداشتی و پمپ بنزین‌ها در حال خدمت رسانی ۲۴ ساعته به مردم هستند.
فرماندار شوط از تعطیلی همه مراکز آموزشی، بوستان‌ها، ورزشگاه‌ها، واحدهای صنفی غیر ضروری، مراسم جشن و عزا تا اطلاع ثانوی در این شهرستان خبر داد و افزود: با افرادی که در این خصوص تخلف کنند، مطابق قانون برخورد می‌شود.
وی همچنین از مردم خواست با توجه صعودی بودن سیر شیوع کرونا ضمن عمل به دستورالعمل های مقابله با این بیماری با ماندن در خانه به شکست زنجیره این ویروس کمک کنند.
به گزارش ایرنا، طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، جلوگیری از برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری و با تصمیم ستاد مقابله با کرونا تصویب و اعمال شده است.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

شهرستان شوط یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است و در داخل منطقه آزاد ماکو واقع شده است.

تاکنون چهار نفر در شهرستان شوط و ۱۷ نفر در منطقه آزاد ماکو به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.