گردشگری و توریسم

بهره‌برداری از ۴۲ واحد تولیدی سیستان و بلوچستان در سال رونق تولید

علیرضا راشکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد واحدهای تولیدی بر اساس ارقام دفتری توانسته‌اند زمینه اشتغال ۲۸۰ نفر را ایجاد کنند.

وی گفت: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحدها ۳۲۱ میلیارد ریال بوده است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان تعداد کل واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را هزار و ۲۸۹ واحد تولیدی و صنفی عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری این تعداد واحد تولیدی براساس ارقام دفتری ۵۴۴۱ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد واحد تولیدی توانسته‌اند زمینه اشتغال ۱۳۰ هزار و ۵۰ نفر را در سیستان وبلوچستان فراهم کنند.

راشکی ادامه داد: در سال جهش تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های موثری با توجه با شعار سال دارد که این دستگاه اجرایی نیز بر اساس برنامه‌های ابلاغی هدف گذاری می‌کند.

وی گفت: علاوه‌بر این با توجه به مطالعه انجام شده در خصوص بازار کشور همسایه افغانستان در نظر است زمینه استقرار واحدهای تولیدی در راستای نیاز بازار کشور همسایه در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: مقرر شده در سالجاری دانشگاه سیستان و بلوچستان مطالعه‌ای در خصوص بازار کشور پاکستان برای این شرکت انجام دهد که در این خصوص نیز هدف گذاری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور شرایط لازم برای واحدهای محصولات بهداشتی در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

راشکی تاکید کرد: هم‌اینک چند واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان در حال تولید ماسک هستند و با تمهیدات به عمل آمده و تامین الکل موردنیاز، واحد تولیدی مروارید هامون محلول ضدعفونی تولید می‌کند.