گردشگری و توریسم

فوتی‌های بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد به ۳ نفر رسید

امیر بهزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سومین فرد فوت شده مبتلا به بیماری کرونا بعد از یک هفته بستری صبح روز گذشته در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد جان خود را از دست داد. 

وی ادامه داد: پیش از این هم یک مرد ۴۶ ساله و یک مرد ۹۶ ساله که جواب آزمایش مربوط به کرونای آنها مثبت اعلام شده بود، بر اثر ویروس کرونا در بخش ایزوله بیمارستان جان خود را از دست داده بودند.

وی اضافه کرد: دفن متوفی و مراسم تدفین بیماران کرونا طبق پروتکل‌های ابلاغی از طرف وزارت بهداشت و درمان صورت می‌گیرد و خانواده‌های متوفی نیز همکاری لازم را تاکنون داشته‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه تاکنون ابتلای ۳۶ نفر به بیماری کرونا در مهاباد قطعی شده‌است، بیان کرد: هم‌اکنون ۲۰ بیمار در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۱۰ نفر مثبت اعلام شده و ۱۰ نفر نیز مشکوک به بیماری کرونا محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: همچنان از شهروندان تقاضا داریم از تردد بی‌مورد در سطح شهر خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۳۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر در کشور بهبود یافته از بیماری کرونا هستند.